Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Tragédie upozornila na žalostný stav mostů a lávek v hlavním městě - ve špatném stavu je Hlávkův i Karlův most, Palackého dokonce ve velmi špatném. V lednu byl ze dne na den uzavřen Libeňský most, protože jedna z jeho konstrukcí se dostala do havarijního stavu. Magistrát teď přidá TSK právě na opravu mostů, lávek a silnic přibližně 438 milionů korun. Dalších 113 milionů půjde na běžnou údržbu komunikací. Peníze byly původně určeny na projekt výstavby trasy metra D z Pankráce do Písnice, ale město je nestihne proinvestovat.

Nejvyšší částka, celkem 75 milionů korun, půjde na opravu mostu v ulici K Barrandovu. Opraven bude mimo jiné odvodňovací systém mostu, nosné konstrukce, vyměněny budou železobetonové římsy a bude tu nové veřejné osvětlení. Oprava mostu v ulici Slánská v Praze 6 bude stát 50 milionů.

Po dvou milionech korun pak půjde na opravy mostu na Zlíchově v Nádražní ulici, na Průmyslové nebo na Černém Mostě, který vede přes železniční trať. Na proměnu prostranství u Národního muzea je vyčleněno 20 milionů a na opravu Vltavské je to 45 milionů.

TSK dostane navíc ještě 212 milionů korun na letošní provoz tunelového komplexu Blanka. „Dokud není zkolaudována, tak to nejsou běžné výdaje, ale investiční. Takže o tyto částky se navýší celková cena Blanky, ale fakticky to jsou peníze na běžné výdaje,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Magistrátní úředníci navíc mají prozkoumat, co musí město udělat, aby mohl být tunel zkolaudován.

 

Fotogalerie
22 fotografií