O památkové ochraně mostu rozhodne ministerstvo kultury během příštího týdne. Podle dostupných informací ji nejspíš nedostane. Tu si zaslouží jen obloukové části mostu s kubistickými prvky, nikoli celé soumostí, diskuse se tak posouvá po několika týdnech jednání dále. V případě, že by most nedostal od památkářů „štempl“, město by vybíralo mezi rekonstrukcí a postavením nového mostu. 

K celkové demolici se přiklání i náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). „Obě varianty by vyšly na 550 až 600 milionů korun, avšak nový most by byl z hlediska budoucí údržby výrazně levnější,“ vysvětlil pro Blesk.cz. Byl by tím také splněn požadavek, aby most vydržel 100 let.

Nezastavitelná koroze mostu

S mostem to je opravdu špatné. To alespoň konstatoval Kloknerův ústav v nově zveřejněné zprávě. „V mostní konstrukci probíhá nezastavitelná síranová koroze. Ochránit je potřeba také povrch a kompletně nahradit rámové konstrukce a schodiště,“ popsal Jiří Kolísko, ředitel Kloknerova ústavu, který havarijní stav mostu potvrdil. O tom, zda most opravit, nebo zbourat, rozhodne zastupitelstvo nejpozději v březnu.

Libeňský most byl 19. ledna kvůli havarijnímu stavu konstrukce pro auta a MHD uzavřen. Nyní se pracuje na jeho podepření. Hlavním problémem je také automobilová doprava, řidiči nyní musí z Prahy 7 na Prahu 8 a zpět cestovat oklikou. Ježdění po metropoli komplikuje také uzavření Zenklovy ulice jen několik desítek metrů od mostu do září tohoto roku.
Fotogalerie
30 fotografií