Dopravní podnik odstranil vozy typu 14T v roce 2014 z důvodu praskání příčníků rámů podvozků. Ty u vozů postupně opravuje. Podobu staronové tramvaje město představilo už v dubnu 2016 s tím, že ohlasy cestujících rozhodnou, zda se nové podoby dočkají i ostatní tramvaje. Podle dopravního podniku se koncept osvědčil.

Staronová tramvaj má plastové sedačky, které jsou oproti těm čalouněným hygieničtější, a uličky jsou širší. „Změna interiéru výrazně zrychlila odbavení cestujících v zastávkách a zvýšila komfort pro cestující zejména změnou sedadel z podélné pozice (lavice) na příčné,“ píše dopravní podnik v tiskové zprávě.

To je ale teprve začátek. „V letošním roce bude navráceno do provozu celkem 15 těchto vozů. V dalších letech budou plynule prováděny opravy a modernizace s ukončením v roce 2020,“ říká technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, skládá se z pěti článků spojených klouby. Přepraví až 270 cestujících.