Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 14°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Resort Šlechtové si platil reklamní články. Tvářily se jako běžné zpravodajství

Autor: val - 
15. prosince 2016
16:31

Ministerstvo pro místní rozvoj, kterému šéfuje ministryně Karla Šlechtová (za ANO), zaplatilo nedávno 60 tisíc za svou propagaci v médiích. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se nejednalo o reklamní článek na webu, jenž má linky k jinému, který byl vyhodnocen jako dezinformační. A kdyby tyto články byly označené jako inzerce, jak se to v takových situacích dělá. O případu informoval Český rozhlas.

Ministerstvo si v říjnu objednalo reklamní banner, dva články a jeden rozhovor na webu Krajskélisty.cz. Zaplatilo za to podle Českého rozhlasu 59 290 korun.

Placení PR článků v médiích není ojedinělé, vždy by ale takové texty měly být označené jako inzerce či reklama. To se ale v tomto případě nedělo. Reklamu na Šlechtovou tak de facto nešlo rozeznat od běžného obsahu. První text se například jmenoval „Ministryně Šlechtová: Kvalitní práce MAS pomáhá ke konkurenceschopnosti regionů“.

Web Krajské listy navíc nedoprovází dobrá pověst. Podle Rozhlasu mají blízko ke společnosti Our Media, která vlastní také Parlamentní listy. Ty byly nedávno think-tankem Evropské hodnoty označeny za dezinformační.

Šlechtová se na dotaz Blesk.cz, zda je taková forma propagace v pořádku, nevyjádřila. Její mluvčí Veronika Vároši svádí vinu na médium. „Ministerstvo pro místní rozvoj neodpovídá za to, jak vydavatel označí komerční sdělení,“ uvedla s tím, že záleží na médiu, jak sdělení označí.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa