Podcast: Dobrovolničení jako objednávka hotelu. Vlna pomoci digitalizuje neziskovky
Nejenom průmysl, firmy nebo státní instituce prochází v posledních letech digitalizací. Nově nabízí český start-up Vlna pomoci možnost digitalizovat se i neziskovým organizacím. Jako první velký subjekt se zapojil Český Červený kříž. Spoluzakladatel projektu David Suslik pro Blesk Podcast platformu připodobnil k rezervačním webům na hotely - neziskové organizace si na jednom místě podají inzeráty, jaké mají volné pozice a dobrovolník se k nim několika kliknutími přihlásí.
Hlavní důvod pro vznik projektu Vlna pomoci je podle Davida Suslika to, že neziskové subjekty jsou neefektivní a nemají vhodnou organizaci. Prostřednictvím online systému OnSinch tak získají komplexní nástroj pro organizaci a zároveň můžou získávat různé dobrovolníky. "Pokud v dnešní době hledáte ubytování, tak nevoláte do jednotlivých hotelů, abyste zjistil, kde mají kapacitu, ale místo toho jdete na jeden portál a podíváte se na sdruženou nabídku na jednom místě. Řekli jsme si proto, že bychom něco podobného mohli udělat pro neziskové organizace, aby byly na jednom místě," popisuje vznik projektu David Suslik.
Nově by tedy nemuseli zájemci o pomoc v neziskovém sektoru hledat nabídky na různých místech webu nebo v centrech ve svých obcích, ale našli by je na jedné webové stránce. "Velkou výhodou toho je, že dostanete nástroj, který vám od té registrace usnadní úplně všechno. Propojení s Vlnou pomoci spočívá v tom, že každou činnost té organizace můžete publikovat na jedno kliknutí. Takže místo toho, abyste dávali nabídky na stránky jako prace.cz nebo jobs.cz, tak je to usnadnění pro všechny organizace, které jsou schopné to centralizovat na jeden portál," prozrazuje výhody Vlny pomoci Suslik.
Koronavirus vše urychlil
O nutnosti lépe organizovat dobrovolnickou činnost se přesvědčili lidé z různých krajů zejména během pandemie koronaviru. Český Červený kříž se do projektu podle jeho prezidenta Marka Jukla zapojil na konci roku 2020. "Spouštěli jsme projekt vysílání vyškolených zdravotníků do zdravotnických zařízení. Zahájili jsme nábor dobrovolníků v září a v říjnu, ale neměli jsme dokonalý nástroj, jako je platforma On Synch. Do té doby jsme využívali různé online tabulky, ale díky tomuto systému se nám podařilo zjednodušit komunikaci, ať už nábor nebo vypisování do směn," odhaluje hlavní výhodu projektu Jukl.
Portál byl spuštěný letos 23. května a prozatím jsou na něm stovky dobrovolníků. Podle Suslika je největší zájem o práci v Záchranné stanici pro volně žijící zvířata v Praze. "Organizací je zapojených zatím pět. My si od tohoto nástroje slibujeme, že při dalších krizích, jako jsou povodně a podobně, tak díky tomuto systému budeme moci na jednom místě sledovat, kolik která organizace potřebuje dobrovolníků, proto aby problém zažehnaly. Na jednom místě tak budeme moci pomoci velmi rychlou a efektivní formou," dodává David Suklik.
Jak se podařil přechod Českého Červeného kříže s šesti desítkami pobočkami na nový systém, nebo kolik neziskovky zaplatí za tuto službu, se dozvíte od Davida Suslika z Vlny pomoci a prezidenta Červeného kříže Marka Jukla v Blesk Podcast:
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.