Pátek 25. září 2020
Svátek slaví Zlata, zítra Andrea
Zataženo, déšť 16°C

Cestovka lhala a hotel v dovolenkovém ráji nabízela bez smlouvy. Pavel se nedal

Autor: ula - 
15. července 2019
05:00

Pavel se rozhodl strávit s rodinou dovolenou v Egyptě a vybrali si u cestovní kanceláře pětihvězdičkový hotel. Jen co přiletěli do destinace, oznámila jim delegátka, že vybraný hotel je plně obsazen a budou ubytování v jiném. Pavel chtěl s rodinou letět domů, ale nakonec byl ubytován jinde. Druhý hotel však rodině nevyhovoval, do moře se muselo například vstupovat ze žebříku. Nakonec se stěhovali znovu. Případ skončil u soudu ve chvíli, kdy Pavel zjistil, že mu cestovka lhala.

Pan Pavel z Harrachova letěl s rodinou na dovolenou k moři. Po příletu na egyptské letiště se dozvěděl, že jejich vybraný pětihvězdičkový hotel je plně obsazen a že budou přemístěni do jiného. Pavel s tím ale nesouhlasil a požadoval let zpět do České republiky, protože si hotel před koupí zájezdu pečlivě vybíral a nechtěl riskovat. Návrat domů cestovní kancelář ale klientům neumožnila.

Celá rodina skončila v hotelu, který byl více než 40 kilometrů vzdálený od původně vybraného ubytování. Ve chvíli, kdy Pavel zjistil, že do moře se musí místo z pláže vstupovat ze žebříku, rozhodl se situaci řešit. „Po dohodě s delegátem jsme si vybrali jiný hotel, který nám v rámci možností vyhovoval. Naštěstí cestovka souhlasila s přestěhováním,“ řekl Pavel.

Nabídka hotelu bez jakékoli smlouvy

Nově vybraný hotel už sice Pavlovi vyhovoval, stejně ale nedosahoval úrovně původně vybraného pětihvězdičkového ubytování. Při porovnání ceny se Pavel také dozvěděl, že je o 9000 korun na osobu levnější než původní. Cestovní kancelář za ně tedy nakonec zaplatila méně. Navíc řešením celé vzniklé situace přišla rodina o celý den dovolené.

Jenže to nebylo všechno. „Zavolal jsem do hotelu, který jsme měli původně vybraný. A nestačil jsem se divit. Nejenže hotel nebyl plněn obsazen, jak nám tvrdila CK, ale dokonce jsem zjistil, že s tímto hotelem nemá cestovní kancelář vůbec smlouvu,“ vzpomíná trpce Pavel.

Hlava rodiny se proto pod tíhou důkazů rozhodla, že bude po cestovní kanceláři požadovat odškodnění. Už z dovolené se pokoušel telefonicky spojit s cestovní kanceláří, avšak neúspěšně. Po návratu proto ihned poslal do cestovky e-mail, ve kterém zájezd reklamoval. Jako odpověď mu byla nabídnuta kompenzace cca 3000 korun na osobu, peníze mu cestovní kancelář ihned zaslala na účet. S tím se však nespokojený klient odmítnul smířit. 

Právník: Cestovní kancelář porušila smlouvu

Pavel se proto rozhodl, že bude celou záležitost řešit soudně. „Chování cestovní kanceláře lze považovat za porušení smlouvy o zájezdu ve smyslu § 2537 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je pak nutno konstatovat, že náprava vad zájezdu pořadatelem zajištěna nebyla, ačkoli klienti vznesli své výhrady již v místě rekreace. Klientům proto vzniká právo na slevu přiměřenou rozsahu a trvání vady podle § 2540 citovaného zákona,“ komentoval případ právník ze společnosti Vaše nároky.cz

Celý případ nakonec skončil před soudem. Zastupující právník požadoval po CK doplacení ještě 23 000 korun. Soud nakonec skončil ve prospěch Pavla, který požadovanou částku obdržel, celkem dostal zhruba 36 000 korun. Protistrana zaplatila i náhrady nákladů za soudní řízení.

Video Dovolená hrůzy? „Reklamovat se dá skoro vše, ale s důkazy,“ říká právnička - Blesk TV

syrucek ( 15. července 2019 06:38 )

Protože v tom vašem absurdistánu by je ještě cestovka žalovala za poškození dobrého jména

Pollo ( 15. července 2019 06:20 )

Proč Plesku cestovku nejmenuješ, aby se jī zákazník vyhnul obloukem?

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud