Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 18°C

Dovolená hrůzy? Na reklamaci si pořiďte důkazy. Kompenzace cestovek jsou směšné

Video se připravuje ...
Autor: ula - 
3. července 2019
06:01

Doba dovolených začíná. Bohužel je nutné se připravit na to, že ne vždy všechno vyjde podle našich představ a drahá dovolená se může rychle změnit v noční můru. Podle Evy Jurčíkové ze společnosti Vašenároky.cz, se lidé na právníky nejčastěji obrací kvůli špatnému ubytování, nedostatečné hygieně v hotelu nebo nevyhovující stravě. Cestovní kanceláře podle ní velmi často reklamace neuznávají, případně nabídnou směšnou částku jako kompenzaci.

Jak prozradila Eva Jurčíková v pořadu Epicentrum, společnost Vaše nároky.cz, která poskytuje právní služby, řeší ročně stovky případů zkažených dovolených a více než 50 % reklamací je oprávněných. Pokud je reklamace neoprávněná, je to většinou kvůli tomu, že lidé neměli dostatek důkazů.

V hotelu nebyl bramborový salát

Jsou ale případy, kdy vám ani právník nepomůže. „Turisté si stěžovali, že v Řecku nebyl bramborový salát a kaše, nebo že tam bylo příliš ruských turistů - tohle ovšem nemůže cestovka ovlivnit. Pokud ale podepíšete smlouvu, kde bude uvedeno, že jde o čistě český hotel, kde budou jen čeští hosté a delegáti, tak by se nad tím dalo pozastavit, ale obecně se toto reklamovat nedá,“ vysvětlila Jurčíková. 

Pětičlenná rodina na 15 metrech čtverečních

Nejvíce Čechy na dovolených trápí ubytování. „Dost často dostanou jiný hotel, než si objednali. Také se stává, že v hotelu chybí nějaké zařízení, jako je klimatizace, bazén, případně mají lidé menší pokoj, než čekali. Setkali jsme se s případem, kdy byla pětičlenná rodina natěsnána na 15 metrech čtverečních. Dále si lidé stěžují na stravu, případně vzdálenost od pláže,“ popsala Jurčíková.

„Jednou jsme se setkali s tím, že klienta ubytovali v jiném hotelu a když se s tím smířil, tak zavolal do hotelu, kde měl být původně, a zjistil, že cestovka s tímto hotelem ani nemá smlouvu,“ doplňuje Jurčíková. 

Cestovky rozdávají směšné kompenzace

Pokud klient sepíše reklamaci, cestovní kancelář mu obvykle nabídne kompenzaci v rámci procent. „ Např. z třicetitisícového zájezdu vám nabídnou slevu 500 nebo 1000 korun na další zájezd, případně dostanete voucher jako slevu na určité služby,“ popsala Jurčíková obvyklé postupy cestovek s tím, že reklamace příliš neuznávají a spoléhají na to, že klient nebude nic víc řešit.

Často se také cestovky vymlouvají, že klienti nemají dostatek důkazů. „Důkazy je dobré si zajistit, ale buďte konkrétní. Často se nám stává, že klienti nám naposílají hromadu fotek, které jsou nepoužitelné, protože jediné, co vidíte, je jídlo na talíři a není z fotky patrné, o jaký se jedná hotel nebo destinaci,“ radí Jurčíková.

Co můžete reklamovat?

Reklamovat můžete v podstatě vše, co vám cestovka slíbila, ale nesplnila. Jako např. rodina, která si vybrala hotel, kde měla být spousta bazénů a tobogány pro děti. Když ale dorazili na místo, zjistili, že atrakce se teprve staví. 

„Dá se reklamovat např. i chování delegáta, např. když cestovka přislíbí česky mluvícího delegáta a ten není k dispozici, případně vám není nápomocen 24 hodin denně,“ vysvětlila Jurčíková. 

Na celý rozhovor se můžete podívat zde:

Video  Epicentrum: Jak na reklamaci dovolené?  - Blesk TV
Video se připravuje ...

 

 

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa