Vlaky nebudou zastavovat na původním nádraží v Jinonicích, ale na nové zastávce, která je blíže stanici metra. Vznikla u areálu nových budov, které vznikají na místě bývalé továrny Waltrovka. Zastávky Žvahov a Stodůlky se dočkaly kompletní rekonstrukce, ve kterých se po letech mohou potkávat protijedoucí vlaky. Na zastávkách jsou nová nástupiště, osvětlení i informační systém.

Dva historické mosty, které byly v minulých měsících zrekonstruovány, pocházejí z roku 1872 a měří 115 a 92 metrů. Při rekonstrukci byly opraveny a sanovány mostní klenby, poškozené římsové kameny byly nahrazeny a bylo osazeno nové ocelové zábradlí. Na kratším mostě, který spojuje trať mezi Smíchovem a Rudnou u Prahy, byla vyměněna ocelová konstrukce. V dalších měsících budou opravy mostů pokračovat opravami zdiva či sanací trhlin. Vše by mělo být hotovo do poloviny příštího roku.

"Hlavním cílem rekonstrukce bylo prodloužit jejich životnost a zajistit bezpečnost železniční dopravy na nich. Pokud by se totiž oprava nerealizovala, musela by se pravděpodobně velmi brzy snížit na obou mostech rychlost," uvedl ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl. Na rekonstrukci dohlíželi památkáři. Výluka trvala o 14 dní déle kvůli většímu rozsahu prací.

Z důvodu pokračující opravy Negrelliho viaduktu jsou vlaky na trati Semmeringu jediným vlakovým spojením od Kladna, které doveze cestující do centra hlavního města.