Volební studio Blesku! Výsledky, komentáře, zajímaví hosté i módní policie s Inou T.

Aktualizováno -
14. ledna 2023
20:00
Autor: Markéta Volfová, Pavlína Horáková, vei - 
14. ledna 2023
05:00

Andrej Babiš a Petr Pavel postupují do 2. kola prezidentské volby, v poli poražených končí Danuše Nerudová. Jak vidí experti výsledky boje o Hrad? A kde mají před finálovou bitvou Babiš s Pavlem rezervy? To všechno jsme probrali v živém vysílání s moderátorkami Markétou Volfovou a Pavlínou Horákovou.

Kreativní používání ústavy - takhle své často kontroverzní počínání nazýval deset let prezident Miloš Zeman. I o tom jsme mluvili s ústavním právníkem Janem Kyselou. 

Politolog Lukáš Jelínek zhodnotil, co vedlo k rekordně vysoké účasti, těsnému výsledku první dvojice. Hovořil i o tom, co vedlo k tomu, že Danuše Nerudová zůstala daleko za výsledkem, který jí predikovaly průzkumy.

Neopomněli jsme ani styl oblékání všech kandidátů a současné hlavy státu. To, jak si v oblékání umí poradit, zhodnotila módní kritička Ina T.

Hovořili jsme s bývalým ředitelem protokolu Kanceláře prezidenta republiky Miroslavem Sklenářem, politoložkou Vladimírou Dvořákovou, nebo kandidáty z předchozích přímých voleb Jiřím Dienstbierem a Michalem Horáčkem.

Prezidentské volby 2023
Filtr:
Vše Důležité Foto Video Sociální sítě
Zobrazit nové zprávy
12:13
27. 1. 2023

Syn Danuše Nerudové, který svou mámu během kampaně intenzivně podporoval, také poprosil, aby lidé dnes a zítra vyrazili k volbám.

12:10
27. 1. 2023

Britská veřejnoprávní stanice BBC se dnes vyslovila v podobném duchu jako manželky obou kandidátů v poslední televizní debatě: „Dva týdny místy bizarní kampaně, která se nesla ve stále negativnějším duchu, se nyní chýlí ke konci“. Kromě rozličných dezinformací a nenávistných projevů, které volby v Česku provázely, BBC poukazuje na ideologický rozdíl mezi kandidáty. Petra Pavla vnímá jako zástupce liberální demokracie a Andreje Babiše jako představitele populistické oligarchie.

12:00
27. 1. 2023

Reklamu na sociálních sítích Facebook a Instagram v prvním týdnu před druhým kolem prezidentských voleb zacílil kandidát Petr Pavel na široké publikum a ve větším celkovém množství, zatímco druhý postupující Andrej Babiš svou reklamu cílil na skupinu úzce definovaných příjemců. Pavel se zaměřil i na internetu na regiony, kde se mu v první volbě tolik nedařilo, tedy na Ústecký či Moravskoslezský kraj, ale také na Olomoucko či Jihočeský kraj. Babiš zásadním způsobem posílil svou digitální přítomnost ve velkých regionech, jako jsou Středočeský či Jihomoravský kraj. Například na Prahu však cílil Pavel 19 procent placených postů, zatímco Babiš jen 5,5 procenta. Vyplývá to z dnes zveřejněné analýzy vypracované Transparency International ve spolupráci s Asociací pro mezinárodní otázky. Data společnosti sbíraly od 13. do 20. ledna.

Video  Sociologové v Blesku o překvapení prezidentských voleb: Kdo má nejvyšší šance? 
Video se připravuje ...
Video  Politolog Lukáš jelínek o výsledcích prvního kola voleb 
Video se připravuje ...
Video  Ústavní právník Jan Kysela ve volebním studiu Blesku 
Video se připravuje ...
Video  Michal Horáček a Jiří Dienstbier ve volebním studiu Blesku 
Video se připravuje ...
Video  Politoložka Vladimíra Dvořáková ve volebním studiu Blesku. 
Video se připravuje ...

Video  Miroslav Sklenář ve volebním studiu Blesku 
Video se připravuje ...

Vánoce 2023

 

 

 

 

 

 

roxin ( 14. ledna 2023 09:01 )

Souhlasím ti co tam žijí dlouhodobě nemohou ty naše kandidáty znát TAK JAK JE MOHOU VOLIT? Jedině že by je někdo "naočkoval" KOHO MAJÍ VOLIT a že nechtějí Babiše TAK BEBIŠE NEVOLIT. Třeba v Rakousku ta naše šéfka posl. sněmovny aby ji nemohli doručit žádost o vyslovení nedůvěry vládě raději "ZDRHLA".

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa