Režírování klipů se ujal známý režisér Filip Renč a podle ministerstva jde o nejrozsáhlejší a nedražší kampaň v historii Besipu.

Při vypsání tendru si ministerstvo na kampaň vyhradilo 150 milionů korun. "Záměrem kampaně je komunikovat bez vtipné pointy, emotivně až realisticky," řekl tehdy mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

Fotogalerie
6 fotografií

Akce má trvat do roku 2010 a zahrnuje televizní a rozhlasové spoty, tiskové a internetové inzeráty či billboardy. Ministerstvo za celou kampaň zaplatí asi 150 milionů korun.

Kampaň má být inspirována podobnými akcemi v zahraničí. Především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod.

Od ledna do srpna zemřelo letos na českých silnicích 652 lidí při 104.897 nehodách. Množství havárií se oproti stejnému období loňského roku snížilo o 11 procent, počet obětí dopravních nehod klesl meziročně o téměř devět procent.