Režírování klipů se ujal známý režisér Filip Renč a podle ministerstva jde o nejrozsáhlejší a nedražší kampaň v historii Besipu.
Při vypsání tendru si ministerstvo na kampaň vyhradilo 150 milionů korun. "Záměrem kampaně je komunikovat bez vtipné pointy, emotivně až realisticky," řekl tehdy mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.
Akce má trvat do roku 2010 a zahrnuje televizní a rozhlasové spoty, tiskové a internetové inzeráty či billboardy. Ministerstvo za celou kampaň zaplatí asi 150 milionů korun.
Kampaň má být inspirována podobnými akcemi v zahraničí. Především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod.
Od ledna do srpna zemřelo letos na českých silnicích 652 lidí při 104.897 nehodách. Množství havárií se oproti stejnému období loňského roku snížilo o 11 procent, počet obětí dopravních nehod klesl meziročně o téměř devět procent.