Nové nástupiště rozšíří plochu stávajícího jižního nástupiště, se kterým bude mít společné některé prvky, jako třeba osvětlení. Nástupiště bude rovněž využívat současnou rampu pro pěší. Plánován je přístřešek pro cestující a nové prvky v informačním systému.

V budoucnosti chce mít město také nové zastávky na trati do Benešova, a to Eden a Zahradní Město. Vzniknou při rekonstrukci trati. V Praze 14 má být nová zastávka Rajská zahrada, kde budou moci lidé přestupovat z metra na vlak a naopak. „Železniční doprava v Praze má stále nevyužitý potenciál. Proto se snažíme zlepšovat podmínky přepravy po kolejích,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Systém příměstských vlakových linek vznikl před zhruba čtvrt stoletím. Železnici v hlavním městě loni využilo 161.495 cestujících za jeden pracovní den. Předloni to bylo denně 157 033 lidí. Téměř 60 procent z nich jezdí na jízdenky pražské integrované dopravy (PID). Nejvytíženější je trasa z Prahy na Kolín.