„V současné době mapujeme stav všech reklamních ploch či nosičů, které MČ Praha 1 vlastní, a zrevidujeme smlouvy o jejich pronájmu, abychom je využívali co nejefektivněji. Jinak není v našem zájmu zvyšovat počet reklamních ploch v pražské památkové rezervaci, s vizuálním smogem v ulicích se naopak snažíme spíše bojovat," uvedl Bodeček.

Zamaskovaná odměna?

Někdejší místostarosta Prahy 1 a v minulém období člen majetkového výboru zastupitelstva Michal Valenta je spolu se firmou JCDecaux obžalován z manipulace při pronájmu reklamních ploch v metru, tzv. citylightů. Podle státního zastupitele měl za zvýhodnění společnosti v zadávacím řízení na pronájem čtyři ploch inkasovat 200.000 korun, zamaskovaných jako odměnu za konzultační činnosti.

Technický ředitel JCDecaux Tomáš Tenzer, který také figuruje mezi obviněnými, to odmítl, stejně jako sám Valenta. Případ částečně souvisí s další aférou na radnici Prahy 1 za minulého vedení, ve které figuruje bývalý zastupitel Martin Skála (dříve ODS), obžalovaný z korupce při pronájmu komerčních nemovitostí.

Nová koalice, kterou tvoří Praha 1 Sobě, My, co tady žijeme (KDU-ČSL, STAN, Iniciativa občanů), Piráti a Zelení, se chce zaměřit na větší transparentnost a ekonomickou efektivitu v pronájmu bytů, nebytových prostor a dalšího majetku. Pronájem reklamních ploch se dlouhodobě řeší i na celopražské úrovni, řada lidí kritizuje dříve uzavřené smlouvy města. 

Jak minulý týden uvedl radní Prahy pro majetek Jan Chabr (TOP 09), hlavní město zvažuje v rámci omezení tzv. reklamního smogu zakázat pro předvolební kampaně do Evropského parlamentu vyvěšovat na lampy a sloupy sololitové reklamní desky určené pro propagaci politických stran. Plánuje se také velký tendr na pořízení a provoz přístřešků pro MHD po roce 2021. Zároveň se město stále snaží vyvázat z některých smluv na pronájem reklamních ploch, soud stále řeší například spor dopravního podniku a firmy Rencar, která také patří do skupiny JCDecaux.