„V současné době mapujeme stav všech reklamních ploch či nosičů, které MČ Praha 1 vlastní, a zrevidujeme smlouvy o jejich pronájmu, abychom je využívali co nejefektivněji. Jinak není v našem zájmu zvyšovat počet reklamních ploch v pražské památkové rezervaci, s vizuálním smogem v ulicích se naopak snažíme spíše bojovat," uvedl Bodeček.
Zamaskovaná odměna?
Někdejší místostarosta Prahy 1 a v minulém období člen majetkového výboru zastupitelstva Michal Valenta je spolu se firmou JCDecaux obžalován z manipulace při pronájmu reklamních ploch v metru, tzv. citylightů. Podle státního zastupitele měl za zvýhodnění společnosti v zadávacím řízení na pronájem čtyři ploch inkasovat 200.000 korun, zamaskovaných jako odměnu za konzultační činnosti.
Pražský soud se postavil za firmu JCDecaux. Její panely o údajné korupci na magistrátu nejsou nepravdivé
Nová koalice, kterou tvoří Praha 1 Sobě, My, co tady žijeme (KDU-ČSL, STAN, Iniciativa občanů), Piráti a Zelení, se chce zaměřit na větší transparentnost a ekonomickou efektivitu v pronájmu bytů, nebytových prostor a dalšího majetku. Pronájem reklamních ploch se dlouhodobě řeší i na celopražské úrovni, řada lidí kritizuje dříve uzavřené smlouvy města.
Jak minulý týden uvedl radní Prahy pro majetek Jan Chabr (TOP 09), hlavní město zvažuje v rámci omezení tzv. reklamního smogu zakázat pro předvolební kampaně do Evropského parlamentu vyvěšovat na lampy a sloupy sololitové reklamní desky určené pro propagaci politických stran. Plánuje se také velký tendr na pořízení a provoz přístřešků pro MHD po roce 2021. Zároveň se město stále snaží vyvázat z některých smluv na pronájem reklamních ploch, soud stále řeší například spor dopravního podniku a firmy Rencar, která také patří do skupiny JCDecaux.