„Chceme město po pandemii trochu rozhýbat,“ řekl o projektu primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Podnikatele je podle něj potřeba podporovat všemi možnými způsoby. Zmínil, že například v programu Covid Praha se rozdalo více než 600 milionů korun z peněz od Evropské unie na záruky na úvěry.

Ubylo 55 tisíc pracovních míst

Stále na tom ale zdaleka nejsou tak, jako před vypuknutím epidemie. „V Praze podle aktuálních čísel klesla spotřeba v cestovním ruchu o více než tři čtvrtiny, je to 77 procent. To znamená, že podle některých odhadů ubylo až 55 tisíc pracovních míst. Ten problém je skutečně veliký,“ řekl při zahájení projektu.

Projekt funguje v podstatě jako velký katalog zajímavých míst, kulturních institucí, památek nebo například tipů na výlety nebo různé služby. Lidé tu mohou hledat například, kam se vypravit na brunch, snídani nebo třeba do divadla, nebo napsat do vyhledávání, co a kde hledají. Podnikatelé mají možnost vkládat na web své podniky zdarma a spoluvytvářet ho mají i sami uživatelé pomocí recenzí nebo přidáváním nových míst. Očekává se, že se databáze bude postupně rozrůstat i s pomocí vlastní redakce projektu.

Nejaktivnější byly zatím podle organizátorů divadla, několik se jich přidalo hned od dnešní půlnoci, kdy se stránky spustily. Kromě různých podniků tu lze nalézt i třeba tipy na procházky, různé parky, sportoviště nebo místa, kam jít pouštět draky. 

Podle radního pro majetek Jana Chabra (TOP 09) teď po skončení letní sezony zase ubude zahraničních turistů, kteří se vrátí zase až před Vánoci. Tato kampaň má za cíl přilákat do města spíše domácí návštěvníky a obyvatele hlavního města. „Akce bude zaměřená na Pražany, aby šli objevovat svoje sousedy, živnostníky a zajímavá místa,“ řekl o projektu.

Lidem se ven moc nechce

Podle ředitele projektu Lukáše Nádvorníka teď v Praze panuje situace, kterou od sametové revoluce nikdo nezažil. „Jsou tu prázdné nebo poloprázdné ulice, ale není to jenom tím, že chybí zahraničí návštěvníci, ale bohužel tím, že většina Pražanů je po covidu velmi zdrženlivá k venkovním a společenským aktivitám,“ poznamenal. Projekt Moje město má být inspirací, která má obyvatele metropole podle něj doslova „vyhnat Pražany z jejich bytů a obýváků a dostat je do ulic“.

Na internetu lze podle něj najít řadu míst, které se věnují zážitkům, gastronomii nebo třeba kultuře, ale vždy se jedná spíše o jednostranně zaměřené projekty. Cílem nové kampaně je spojit dohromady vše, co lze v Praze podniknout, a soustředit informace na jednom místě. Projekt má ambici také přinášet různé tipy na neotřelé zážitky nebo místa a vylákat Pražany tam, kam by se normálně nevypravili. „Když chcete vzít přítelkyni na rande, my vám poradíme, jak to udělat, abyste byli originální,“ slibuje ředitel projektu.

Domácí návštěvníky lákala v létě také kampaň V Praze jako doma, která proběhla již druhým rokem. Podle radní pro kulturu a cestovní ruch Hany Třeštíkové (Praha Sobě) se letos podařilo přivést do Prahy přes 150 tisíc návštěvníků.

 

Vedení města zaujalo, že dorazilo poměrně dost domácích turistů, na které dříve hlavní město ve své propagaci příliš necílilo. Podobný efekt podle ní může mít i nová kampaň Moje město. „Může přilákat i domácí turisty a může i Pražanům ukázat město tak, jak ho neznají,“ myslí si.

Fotogalerie
43 fotografií