Video
Video se připravuje ...

Trailer na videohru Homefront: The Revolution. Deep Silver/Dambuster Studios

Američané příliš spoléhali na moderní technologie. Chytré telefony, tablety, ale i armádní vybavení nakoupili v Severní Koreji. Jasně, teď se chytáte za hlavu, co je to za kravinu. V KLDR běží totiž počítače na operačních systémech MS-DOS a ještě k tomu na pirátských verzích. Jenže tohle je alternativní budoucnost, v níž si nechali Amíci nakopat od komoušů zadky a jejich území ovládají Severokorejci a kolaboranti.

Zbraně, které si Američané pořídili, měly totiž zadní vrátka. Bitevní lodě se tak potopily ke dnu a stíhačky i vrtulníky se zřítily na zemi vstříc své zkáze. Spojené státy jsou nyní ponořené v totalitě, kdokoliv je nepohodlný, tak zmizí. Dobře, to by stačilo. Příběh je neuvěřitelně hloupý a těžko uvěřitelný.

Depka. Atmosféra hry je povedená.
Autor: Blesk - Ladislav Leimer
Jenže i když jsme se kvůli němu popadali za hlavu, tak svět, který díky němu vznikl – respektive totální Filadelfie – je temné atmosférické místo, které jako herní kulisa není vůbec špatné. Škoda, že postavy jsou prázdné, a to včetně hlavního hrdiny Ethana Bradyho, který za celou hru nepromluví ani slovo. Hra je viditelnou kopií série Far Cry, byť jejích kvalit nedosahuje.

Město je rozděleno do několika čtvrtí, které jsou pod nadvládou KPA (Korejské lidové armády). Vaším úkolem je likvidovat nepřátelská stanoviště, zabraňovat útlaku, rušit komančské vysílání a obvykle chodit z bodu A do bodu B a dělat ratatata. I když ale nejsou kdovíjak nápadité, je jich dost. Kampaň vydrží na více než 20 hodin a vždy je co dělat. Pokud vás Homefront: The Revolution chytí, odmění vás dostatkem obsahu.

Vizuálně hra vypadá k světu. Většinou...
Autor: Blesk - Ladislav Leimer
Tím nejlepším na hře jsou naštěstí přestřelky. Ty jsou naštěstí v pořádku. Nepřátelé sice moc rozumu nepobrali, ale utkali jsme se už s většími virtuálními hlupáky. Akce odsýpá, čemuž napomáhá i slušný zbrojní arzenál. Všechny zbraně lze navíc vylepšovat, a to obzvlášť nápaditým stylem.

Z pistole můžete vytvořit UZI, z automatické pušky těžký kulomet apod. Jde o rozumný krok, který vypadá realističtěji než nošení desítek zbraní po kalhotách. Upgrady střelných zbraní jsou sice vykradené ze série Crysis, ale budiž. Stvořit můžete i zápalné lahve, bomby nebo hackovací zařízení.

Plíživé zabíjení nepřátel je fajn, ale že nemůže schovat jejich mrtvoly...eh.
Autor: Blesk - Ladislav Leimer
Hra vás někdy motivuje i plíživému postupu, ale to je cesta do pekel. Kradmý systém je děravější než vězni Severokorejců po popravě zastřelením. Zabíjet sice můžete neslyšně zezadu nebo při překvapení á la znovu Far Cry, ale těla mrtvol už odtáhnout nemůžete. A to máme rok 2016 prosím.

Krycí systém navíc nefunguje, občas dokonce budete při schovávání vyčuhovat zpoza krytu, jelikož detekce kolizí zde funguje hodně divně. Něco jízda na motorce, která je zde jenom proto, aby se neřeklo. Na Homefront: The Revolution je vidět, že měli tvůrci spoustu dobrých nápadů, ale nedotáhli je do konce, promarněný potenciál hry je znát.

S brokovnicí v ráži
Autor: Blesk - Ladislav Leimer
Zajímavost: Homefront: The Revolution jako horký brambor

Po vydání prvního dílu vydavatel THQ zkrachoval. Práva na hru zakoupil Crytek, který do hry vložil v britské pobočce vlastní engine. Jenže nakonec druhý Homefront prodal vydavateli Deep Silver. K němu putovala i část vývojářů, která založila studio Dambuster. Zkušení hráči vědí, že takovéto změny pohřbí i dobrý projekt.

Ve hře nechybí ani multiplayer. Tvůrci se vykašlali na kompetitivní formu a namísto ní zvolili kooperaci. Až se třemi kamarády či neznámými spolubojovníky se můžete vrhnout na plnění úkolu na síti. Stvoříte si bojovníka, můžete mu vylepšovat vercajk a popravdě se podle nás i na chvíli zabavíte. Jenže těchto misí je pouze šest a trpí mnoha stejnými neduhy jako příběhová kampaň.

Hurá na síť.
Autor: Blesk - Ladislav Leimer
Vizuálně hra nevypadá zle. Běží také na grafickém enginu CryEngine. Obzvlášť v noci jsou některé lokace na oko působivé. Jiné však méně. Obličeje postav ale vskutku překvapivě propracované. Grafika hry však rozhodně neurazí. To samé se ale nedá říci o frameratu. Druhý Homefront běží často pouze při 20 snímcích za vteřinu, což je neskutečně málo. Vskutku ostudné.

Hra je pomalá jako šnečí soulož v lepidle. Stěžuje to hraní, které už tak není kvůli spoustě chyb žádný med. Tvůrci slibují napravení frameratu s nadcházejícím patchem, ale vydání hry v takovémto stavu považujeme za drzost. Jako když Severokorejcům pouštějí ve státní televizi reportáž o zničení Bílého Domu a přitom je útok pouhá fabulace komunistických pohlavárů.

Fotogalerie
18 fotografií
Homefront: The Revolution je zklamání. Zvláště proto, že je ze hry cítit, že z ní mohl být sice neoriginální, ale zábavný klon Far Cry. Možná se po patchích kvalita hry zvedne, ale horko těžko si představit, že jí větší procento hráčů dá druhou šanci. Stejně jako komunismus patří zatím spíš do šrotu. Je to škoda, mohlo jít o více než o lehký nadprůměr sužovaný otravnými chybami.

Hodnocení Blesk.cz: 6/10

Plusy:
Slušně dlouhá kampaň se spoustou úkolů
Přestřelky jsou zábavné
Vylepšitelný zbrojní arzenál
Temná totalistická atmosféra
Kooperativní na chvíli zabaví

Minusy:
Framerate je sekaný jako sekaná
Technické problémy jako ve skutečné KLDR
Otřesný systém plížení
Kooperativních misí je jenom pár
Hloupý příběh
Promarněný potenciál

Infobox
Datum vydání:  20. květen 2016
Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC
Cena: 1499 Kč (konzole), 1099 Kč (PC)
Výrobce: Dambuster Studios
Vydavatel: Dambuster Studios
Distributor v ČR: Playman
Jazyk: AJ