Co máte společného s Edou?

„Nevím, ego? Ne, vážně, s Edou nemám společného asi nic. Když mi režisér Honza Prušinovský roli nabídl, ptal jsem se ho, jestli si myslí, že jsem pro to opravdu vhodný, protože ve skutečnosti jsem veselý, relativně klidný a nekonfliktní člověk. Řekl: ‚Neboj, prostě vypustíme džina z lahve.‘ A myslím, že se mu to povedlo, i když to vyžadovalo velkou míru soustředění. Zpočátku natáčení jsem se raději mračil i mezi záběry, abych neztratil s tou figurou kontakt.“

Proč režisér oslovil zrovna vás?

„Spolupracoval jsem s ním už na seriálu Trpaslík, kde si mě myslím chtěl vyzkoušet v menší roli policisty. Na konci natáčení mi říkal, že se scenáristou Petrem Kolečkem chystají další seriál, kde by měl pro mě docela významnou roli. První čtyři díly scénáře jsem si pročítal v tichém oddíle ve vlaku a ostatní cestující mě neustále okřikovali.“

Jak to?

„Protože jsem se pořád smál nahlas. Byl jsem nadšený. Říkal jsem si jen, že jestli tohle má běžet v pondělí v devět večer na České televizi, určitě to vzbudí rozruch. Věděl jsem, že ani já a ani Martin Hofmann, s kterým jsem se poznal už na Trpaslíkovi, rozhodně nebudeme vulgaritami šetřit.“

Nedivil jste se, že to v televizi schválili?

„Myslím, že duo Prušinovský–Kolečko už má u nás takové renomé, že jim projde leccos. Na konci natáčení jsme byli, myslím, všichni přesvědčení, že jsme natočili dobrou věc. Máme obrovskou radost, že se z toho stal takový fenomén.“

Těšil jste se na nějaké scény už při čtení scénáře?

„Nejvíc na scény v hospodě Severka. A protože jsme byli skvělá parta, tak jsme si ty natáčecí dny tam vždycky velmi užili.“

Co jste si naopak neužíval?

„Sexuální scény. Není to příjemné, je v tom stud, ostych. Navíc s Dominikou Býmovou, která je mou seriálovou partnerkou, jsme se předtím téměř neznali. Ale štáb byl velmi ohleduplný.“

V těchto scénách je vidět váš holý zadek. Zepředu je Dominika, takže ona viděla všechno?

„Naštěstí jsem mohl být zakrytý. Ale Honza Prušinovský byl velmi taktní k Dominice i ke mně, zařadil tyto scény na brzké ráno, točilo se s minimálním štábem, poslal pryč všechny, kteří tam v tu chvíli nemuseli být, abychom měli alespoň částečný komfort.“

Je něco, na čem jste se s Dominikou před touto scénou domlouvali?

„Ne. Jenom jsme se prosebně koukali na Honzu, ať to moc neprotahuje, což on naštěstí nedělal.“

Hostinský Eda má zpočátku problém s erekcí a přijde na to, že jediný, kdo ho vzrušuje, je muž změněný na ženu. Nebál jste se, že dostanete nálepku impotent Eda?

„Já jsem o tom takhle nepřemýšlel. Moje práce občas přináší role, které jsou nelichotivé. Nemůžete hrát jenom hrdiny a hodný kluky, občas prostě hrajete zloduchy a vrahy. Teď je to zrovna impotent. Je samozřejmě pravda, že když vyšel nějaký článek o mně s titulkem: Isteník září v roli impotenta, doufal jsem, že to nebude číst maminka.“

A četla?

„Myslím, že ne. Ovšem ze začátku vysílání byla trochu rozpačitá. Má radost, že dělám práci, která mě baví, a jsem v ní nějakým způsobem úspěšný, ale po prvním dílu mi řekla: Nemohl bys hrát radši třeba vrahy?“

Co jste kvůli roli musel podstoupit?

„My jsme všichni žili asi tři a půl měsíce v hotelu Kaskáda, takže do jisté míry se dá říct, že jsme se do Mostu na tři a půl měsíce přestěhovali. Jinak Honza Prušinovský mi řekl, ať nehubnu.“

A hlavně jste musel změnit účes…

„Chtěl, abych měl vyholené boky, melírek a vlasy vyčesané nahoru. Musel jsem žádat ředitele Městského divadla Brno o svolení.“

Proč?

„Musíme změny hlásit. Hraji i v divadelních hrách, kde by takový účes mohl vadit. Řešili jsme to parukou. Číro jsem ale nosil po celou dobu natáčení a není to zrovna styl, který bych si oblíbil. V civilním životě jsem půl roku nesundal čepici.“

Schováváte se pod čepicí i dnes, nebo vás lidé nepoznávají?

„Stává se mi, že mě někdo pozná, ale mám teď jiný účes, nosím brýle a zhubnul jsem asi patnáct kilo.“

Začal jste hubnout kvůli další roli?

„Ne. Když jsem se viděl v tom prvním díle, jak přicházím do Severky, tak jsem se zhrozil, že nevypadám jako člověk, ale kombajn.“

Jakou scénu jste natáčeli nejvíce?

„Hodně se natáčel poslední záběr seriálu, který je krásný, dojemný. Pak hromadné scény a nějaké delší dialogy v Severce, protože Honza ty texty často trochu překope na place těsně před natáčením, něco tam přidá, něco vyhodí, občas jsme se v tom zamotali…“

Dokázali jste hrát vše, aniž byste se smáli?

„Ne. Největší problém jsem měl s Martinem Hofmannem v kuchyni – dva chlapi stojí proti sobě jako ve westernovém souboji a říkají si pravdy. To byl problém. Já jsem se na něj nemohl dívat. On to hrál tak skvěle, že jsem se několikrát odboural.“

Už se vám stalo, že vám někdo řekl vaši hlášku?

„Pořád. Nejčastěji – To nebylo nějaké ťuknutí v buřtíku, ale regulérní mahagon. Nebo – Drž úhel. To jsou hlášky, které vypadají, že zlidoví…“

Můžete prozradit, co ještě Edu čeká?

„Nemůžu. Ale jak říká Martin Hofmann: ‚Je hrozně vtipné, když se Eda rozhodne, že bude dělat správné věci‘.“

Fotogalerie
113 fotografií