Město musí podle informací magistrátu za běžných okolností omezovat vjezd aut do Blanky ve směru do Troji v průměru na 2,5 hodiny denně. Opatření má tuto dobu zkrátit. Úprava vychází z návrhu společnosti SATRA, která se o tunelový komplex pro městskou Technickou správu komunikací stará.

„Od Blanky po Holešovičky se bude dát jet bez nutnosti připojování, brzdění, akcelerování a přejíždění z jednoho pruhu do dalšího. Plynulost dopravy by měla ulehčit lidem v okolí od hluku a zplodin. A kapacitní Blanku využijeme na maximum," vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Plynulejší doprava

Z důvodu zachování plynulosti MHD bude také přesunuta autobusová zastávka Kuchyňka v ulici V Holešovičkách na začátek odbočovacího pruhu do ulice Na Truhlářce. „Po tříměsíčním pilotním provozu bude opatření vyhodnoceno všemi zúčastněnými stranami a bude rozhodnuto o dalším postupu," doplnil Hofman.

Blanka se skládá z Brusnického, Dejvického a Bubenečského tunelu a je součástí severozápadního úseku městského okruhu. Trojice tunelů měří celkem 5,5 kilometru. Stavba komplexu začala za primátora Pavla Béma (ODS) v roce 2007 a postupně nabrala několikaleté zpoždění. Zprovozněn byl v září 2015. Blanka na západě navazuje na Strahovský tunel a na Pelc-Tyrolce by na něj mělo navázat pokračování přezdívané Vlasta. V souvislosti s dostavbou se uvažuje také o zahloubení ulice V Holešovičkách, které požadují místní obyvatelé. Rozhodnuto však o něm zatím nebylo.