Úředníci magistrátního odboru územního a stavebního řízení totiž zrušili v únoru vydané územní rozhodnutí pro projekt dopravního podniku na obnovu tamní tramvajové trati. Prý by byla moc hlučná, stěžují si totiž místní z Holzovy ulice.

Prodloužení tramvaje přitom mělo obyvatelům staré Líšně výrazně zjednodušit cestování do centra města. Tramvaj měla totiž vést ze Stránské skály do Holzovy ulice.

Dopravní podnik: Je to účelové

„Líšeň, která je jedním z největších sídlišť Brna, by tak získala další tramvajové spojení s centrem města,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková s tím, že výhrady obyvatel proti trati považuje dopravní podnik za účelové.

Plán obnovené trasy kopíruje původní koleje, které jsou od 90. let minulého století zcela nevyužívané. Má vést od konečné u Stránské skály do areálu Technického muzea v Holzově, kde vznikne možnost přestupu na autobusové linky.

Výhodou této trasy je, že tramvajová trať zde stále existuje a drážní těleso je možné využít. Obnova původní trati je tak snadnější, než vytyčení a stavba zcela nové trasy.

VIDEO: Brno vloni oslavilo 150 let dopravního podniku ve městě.

Fotogalerie
18 fotografií