Vlaky jezdily od čtvrt na jedenáct zhruba hodinu odklonem nebo případně končily na Smíchově, některé vlaky byly odřeknuty, uvedli mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová a Drážní isnpekce Martin Drápal.

„Výhybna Vyšehrad, došlo tam k nedovolené jízdě soupravy návěstím stůj, bez zranění a úmrtí a ohrožení jiných vlakových cest. Zatím tam není ani žádná škoda,“ uvedl Drápal. Událost podle něj na místě vyšetřoval provozovatel dráhy a dopravce, v tomto případě RegioJet. Provoz byl obnoven krátce před půl dvanáctou, strojvedoucí je mimo službu, uvedl mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.

Ten zároveň potvrdil, že při události nevznikla žádná škoda a nebyl ohrožen jiný vlak ani cestující, protože vlak byl prázdný. „Podle aktuálních informací došlo k projetí návěstidla v poloze stůj přibližně o délku lokomotivy. Vlak byl prázdný, jednalo se o přetah prázdné soupravy mezi hlavním nádražím a odstavným nádražím na Smíchově,“ uvedl mluvčí RegioJetu. Poté, co bude mít firma k dispozici výsledky vyšetřování, vyvodí z toho podle mluvčího důsledky. „Bezpečnost provozu a dodržování předpisu je pro nás absolutní prioritou a v souladu s tím budeme postupovat,“ dodal Ondrůj.

Nehod a incidentů na železnici přitom v letošním prvním pololetí přibylo, meziročně jich bylo o 15 procent více, 634. Stát i dopravci kvůli nárůstu nehod zavedli několik opatření. Například ČD zpřísnily kontroly strojvedoucích a provedly stovky mimořádných kontrol. Dopravce uvedl, že kontroly žádná systémová pochybení nezjistily a ve většině případů šlo o individuální selhání. Stát kvůli nehodám začal připravovat nový bodový systém pro strojvůdce, který by je měl sankcionovat za časté prohřešky. Další připravovanou novinkou je kontrola volného času strojvedoucích, což by mělo zamezit situacím, kdy strojvedoucí místo povinného odpočinku jezdí pro jiného dopravce.