Vozovna byla otevřena v roce 1951 a nikdy nebyla rekonstruována. Střechu tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Ve špatném stavu je rovněž nosná konstrukce. Minulé vedení města chtělo nechat vozovnu strhnout. Vedení magistrátu vzešlé z loňských voleb ji ale chce nechat prozkoumat. „Až budeme mít výsledky od Kloknerova ústavu, teprve se rozhodne, co dál, zda ji strhnout, nebo půjde opravit,“ řekl ředitel DPP Petr Witowski.
Z Muzea na Vodičkovu tramvají: Do horní části „Václaváku“ se vrátí koleje, radní schválili zpracování projektu
DPP má dva posudky, které říkají, že je střecha v havarijním stavu a hrozí její zřícení. Podnik proto již loni našel v tendru firmu, která měla vozovnu zbourat, a uzavřel s ní smlouvu. Bourání je rozděleno do několika fází a na každou z nich musí dát DPP demoliční firmě pokyn. Dokud tak neučiní, bourat se nebude.
Provoz ve vozovně přerušil dopravce loni 15. ledna a hlavní hala, kde stály tramvaje, je prázdná a uzavřená. Soupravy vyjíždějí ze dvora, v provozu zůstala myčka a takzvaná hala denní údržby se dvěma kolejemi. Zaměstnanci podniku pracují pouze ve stavbách postavených podél zdí hlavní haly.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Hloubětínská vozovna je z nich nejmladší. Žižkovská se nyní opravuje.