Vozovna byla otevřena v roce 1951 a nikdy nebyla rekonstruována. Střechu tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Ve špatném stavu je rovněž nosná konstrukce. Minulé vedení města chtělo nechat vozovnu strhnout. Vedení magistrátu vzešlé z loňských voleb ji ale chce nechat prozkoumat. „Až budeme mít výsledky od Kloknerova ústavu, teprve se rozhodne, co dál, zda ji strhnout, nebo půjde opravit,“ řekl ředitel DPP Petr Witowski.

DPP má dva posudky, které říkají, že je střecha v havarijním stavu a hrozí její zřícení. Podnik proto již loni našel v tendru firmu, která měla vozovnu zbourat, a uzavřel s ní smlouvu. Bourání je rozděleno do několika fází a na každou z nich musí dát DPP demoliční firmě pokyn. Dokud tak neučiní, bourat se nebude.

Provoz ve vozovně přerušil dopravce loni 15. ledna a hlavní hala, kde stály tramvaje, je prázdná a uzavřená. Soupravy vyjíždějí ze dvora, v provozu zůstala myčka a takzvaná hala denní údržby se dvěma kolejemi. Zaměstnanci podniku pracují pouze ve stavbách postavených podél zdí hlavní haly.

DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Hloubětínská vozovna je z nich nejmladší. Žižkovská se nyní opravuje.

Fotogalerie
9 fotografií