Vizionář Sobotka: Stavba rychlodráhy Praha–Drážďany může začít v roce 2035 | Blesk.cz

Vizionář Sobotka: Stavba rychlodráhy Praha–Drážďany může začít v roce 2035

Autor: ČTK, bk - 
7. 2. 2017
19:10

Sasko usiluje o to, aby stavba vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany získala v německém plánování dopravní infrastruktury vysokou prioritu. V Praze to v úterý po jednání s českým premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) řekl předseda saské zemské vlády Stanislaw Tillich. Sobotka předpokládá, že by stavba na českém území mohla začít kolem roku 2035. Podle obou premiérů je projekt přínosný pro celou střední Evropu, nejen pro Česko a Sasko.

„Je to projekt evropského významu, protože nám umožní napojení na moře a tím i na světové trhy,“ řekl Tillich o vzniku vysokorychlostní železnice, která by z Drážďan měla pokračovat přes Berlín do Hamburku. O projektu jedná s německým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem a snaží se ho přesvědčit o ekonomických přínosech stavby. Sasko tak chce docílit toho, aby projekt získal nejvyšší prioritu ve spolkovém plánu výstavby dopravní infrastruktury, jehož konečná podoba se letos bude schvalovat.

„Je to poprvé, kdy máme reálnou šanci, aby se tento projekt dostal do plánu spolkových dopravních cest s vyšší mírou priority,“ řekl Sobotka. Přípravné práce na české straně ale podle něj už probíhají.

„Pokud vše dobře půjde, pak na české straně vidíme možnost výstavby v roce 2035, ale samozřejmě bychom rádi eventuálně tu přípravu urychlili,“ řekl Sobotka. O nákladech investice zatím nechtěl spekulovat, podle něj to není možné před zpracováním projektu.

Tillich označil zahájení stavby v roce 2035 za realistický plán. Jak dlouho bude stavba trvat, nechtěl odhadovat, budování vysokorychlostních tratí je podle něj náročné. „Oba jsme říkali, že 20 let pro (stavbu dálnice) D8 bylo trochu moc dlouho, snad to tentokrát bude o něco rychlejší,“ podotkl. Na obou stranách hranice je podle něj vůle vybudovat spojení co nejrychleji.

Premiéři se shodli na tom, že vysokorychlostní železnice bude znamenat přínos nejen pro Česko a Sasko, ale pro celý region střední Evropy. „Je to součást severojižního propojení, které půjde od moře přes Českou republiku směrem na Slovensko, Maďarsko, eventuálně na Balkán,“ řekl Sobotka. „Je to něco, co dává logiku z pohledu dopravy v celém regionu střední, jižní i severní Evropy,“ dodal.

Doporučujeme
zdenek43 ( 8. února 2017 14:58 )

ano , soudruh-pritel z CSSD citi p r a c h y ................ Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel ledna 2016 Zvažovaná stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do německých Drážďan dostala novou podobu. Německá studie navrhuje postavit na trase jeden z nejdelších železničních tunelů v Evropě. ++++Prvotní odhady nákladů na celou stavbu počítají s částkou kolem 5-ti miliard eur.+++++++ Ještě jednu věc mají komunisti radši než Lenina. Maminku. No tu taky maličký. Ještě radši než maminku mají rádi v a l u t y. //Pupendo (2003)//

krupan10 ( 8. února 2017 13:03 )

příští rok půjdeš do řiti, tak se nedívej tak daleko

joudajoudovy ( 7. února 2017 20:53 )

vizionar bohus objevil dalsi kohout pro sve chlebodarce. zanedbane zeleznicni trate rusi, rozpadle stavby chteji prodat za majlant (staci se podivat na server statni spravy co prodavaji, kde, v jakem stavu a za kolik), ale nove se bude stavet. chudak babka z horni-dolni, nez se dostane do vedlejsi vesnice k doktorovi, veme to pres drazdany. nejdrive si sobotko udelej poradek ve svem ucetnictvi a priznej jak to bylo s OKD a tvym bytem.

buban ( 7. února 2017 19:57 )

Doufám, že tento pablb bude odstaven po volbě předsedy ČSSD(jinak jste socani v (_Y_)a zvolíte si někoho důvěryhodnějšího.Vize pablba Sobotky v r.2035 pak padne.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa