„V současné době je novým typem plastových sedaček osazen jeden vůz soupravy typu M1 na lince C,“ uvedla mluvčí podniku Aneta Řehková.

Design nových sedaček, které jsou bílé a červené se šedými sedáky a opěrkami na hlavu, je založen na sedačkách, které byly v tramvajích typu T3, dnes již vyřazených. Sedačky navrhl ateliér architekta Patrika Kotase. Mezi jejich výhody podle dopravního podniku patří to, že jsou snáze omyvatelné.

DPP sedačky zkouší, aby ověřil jejich praktičnost v ostrém provozu a komfort pro cestující. Pokud se osvědčí, v soupravách na lince mezi stanicemi Háje a Letňany se začnou objevovat od roku 2019. Tehdy začne generální rekonstrukce všech vozů typu M1, které dosáhnou poloviny své životnosti. V rámci oprav počítá DPP i s dalšími změnami v interiéru vlaků.

Cenu zatím DPP neumí říct

Cenu osazení vozů novými sedačkami podle Řehkové zatím nelze určit. „Není zatím jasné, zda na základě zkušeností z provozu a údržby nedoznají sedadla případných změn,“ uvedla.

Vozový park pražského metra tvoří celkem 730 vozidel, z toho 265 vozů typu M1. DPP provozuje na třech linkách metra 61 stanic. Roční provoz metra vyjde na několik miliard korun. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 tisíc lidí. Praha dotuje dopravní podnik více než deseti miliardami ročně.

Jak složitá je práce strojvedoucího metra? V tomto díle pořadu Selfie z Prahy se podívejte na rozhovor s Lukášem, který ho řídí už několik let:

Video
Video se připravuje ...

Těmito lidmi v MHD se teď baví internet! A v Praze postavili „podělanej“ Karlštejn. Matěj Smlsal, David Vaníček