Na opravu zchátralého pozemku u Nákladového nádraží Žižkov nemá Praha prostředky. Brownfield tedy odkoupil developer, který jej má v plánu od základu změnit. K tomu však bude potřeba několik let různých úprav zejména kvůli zanedbanému terénu. Začít stavět by se mělo v roce 2019 a plánované dokončení budov včetně ohromného parku pro veřejnost je přibližně za 10 let.

Central Group pořídil severní část Nákladového nádraží Žižkov za více než jednu miliardu korun.
Autor: Michal Nosek, E 15

Nebude to ale levné. Podle předpokladů by celá stavba měla vyjít až na 9 miliard korun. Na pozemku o rozloze 128 tisíc metrů čtverečních vznikne nejen rezidenční bydlení, ale také podzemní parkoviště nebo školka. „Věříme, že náš projekt bude velkým přínosem pro nové obyvatele, ale i občany Prahy 3. Počítá totiž s velkým množstvím parkové zeleně a veřejným prostorem,“ řekl pro Blesk.cz šéf Central Group Dušan Kunovský.

Mrtvo na Želivského

Budoucí projekt by měl oživit také ulici Želivského, která je v tuto chvíli přínosem pouze pro auta, která tu projíždí do Vinohrad nebo směrem na Florenc a Libeň. Původně se mělo proměnit celé Nákladové nádraží Žižkov, po několika jednáních s městskou částí a magistrátem však bylo od tohoto konceptu upuštěno. Změna tak čeká pouze jeho nevyužitou severní část.

Vznikne zde také 2100 až 2600 bytů, což by podle slov developera mělo „mrtvé“ místo v ulici Želivského oživit. Velký důraz by měl být kladen zvláště na zeleň, která by měla pomoci zkrášlit oblast Basilejského náměstí. Původně zde mělo vzniknout obchodní centrum a hotel.

„To by ale mělo za následek ohromné zvýšení dopravy, přepracovaný projekt by měl usnadnit dopravu až o polovinu aut oproti předchozím plánům,“ říká architekt Jakub Cigler. Vysokých paneláků se ale okolní obyvatelé nemusí bát. Oproti územnímu plánu, který počítá až s 18 patry budov, zde developer vybuduje domy do maximální výšky 40 metrů, tedy přibližně 12 pater. Těšit se také mohou na soukromý pivovar. 

Podívejte se na vizualizace projektu:

Fotogalerie
6 fotografií