Odpověď je jasná: „Je úplně jedno, jestli letíte s cestovní kanceláří, či agenturou, nebo samostatně, vždy je odpovědnost na straně letecké společnosti, která vás na místo určení dopravuje,“ vysvětluje Ivo Brokeš, ředitel společnosti Náhrady.cz. Vyplácet kompenzace za opožděné nebo zrušené lety až do výše 15 000 korun nařídila dopravcům už před několika roky Evropská unie, aby ochránila cestující před výmluvami dopravců.

Oprávněný nárok za vás vyřeší Náhrady.cz

Pokud se odlet z kteréhokoliv letiště v zemích EU opozdil o více než tři hodiny, nebo byl dokonce spoj zrušen, pak cestujícímve většině případů vzniká nárok na náhradu. Uplatňovat ji u cestovní kanceláře je zbytečné, ta přece zpoždění nezavinila. Jak tedy rychle zjistit, zda se vás nárok na náhradu týká a nemuset ztrácet další hodiny hledáním, jak na to? Stačí jenom kliknout na webové stránky Náhrady.cz. Tady najdete jednoduchý formulář, jehož vyplnění vám zabere minimum času. A pak už se o nic nestaráte.

Zpoždění letu narůstá? Chtějte kompenzaci!
Autor: nahrady.cz

„Lidé z našeho týmu v průběhu dne zjistí, jestli na kompenzaci máte skutečně nárok. Pokud ano, přebíráme všechny starosti za vás a peníze vymůžeme,“ vysvětluje Brokeš.
O oprávnění nároku na náhradu a jeho výši rozhoduje spousta faktorů a laik se v nich jen těžko vyzná. „Záleží na délce letu i důvodech zpoždění. Letecké společnosti se navíc rády vymlouvají na okolnosti tzv. „vyšší moci“, jen aby se placení náhrad vyhnuly,“ upozorňuje na možná úskalí Ivo Brokeš.
A proč se to projektu Náhrady.cz povětšinou daří bez zbytečných průtahů? V Náhrady.cz jsou totiž odborníci, kteří dříve pracovali u leteckých společností a ti vědí, jak správně argumentovat tak, aby dopravci následně při přiznávání náhrad tolik nelicitovali a raději zaplatili, než by riskovali soudní spor.