Rekonstrukce vyšla na 145 milionů korun. Dopravní podnik hlavního města Prahy k rekonstrukci přistoupil kvůli tomu, že do stanice zatékalo. Dělníci si tak museli poradit s masivními průsaky podzemní vody.

Cestující jistě potěší i nový vzhled. „Kromě technologických úprav, díky kterým už nebude docházet k průsakům spodní vody, se také Jinonice podařilo oživit vzhledově, což zvýší komfort cestujících,“ uvedla Adriana Krnáčová, primátorka hlavního města Prahy.

Nový vzhled

„Jsem rád, že se DPP daří plnit plán rekonstrukcí stanic metra. V případě Jinonic se veřejná část úrovně nástupiště zásadně změnila, a to repasí a vyčištěním obkladů Vízner, realizací nových keramických obkladů, položením dlažeb u hrany nástupiště, která byla vyměněna v celém rozsahu. Dále byly realizovány nové podhledy a opláštění rampy s kabely a staničním rozhlasem,“ dodal šéf DPP Martin Gillar.

Stanice byla oficiálně otevřena 26. října 1988 pod názvem Švermova, o dva roky později došlo k jejímu přejmenování na současný název. Jedná se o jednu z nejméně vytížených stanic metra v Praze, v pracovní den stanicí projde přibližně 12 500 cestujících. Stanice je zajímavá po umělecké stránce, pilíře nástupiště a stěny jsou obloženy unikátními skleněnými obklady od sochaře Františka Víznera.

Podívejte se, jak metro vypadalo:

Fotogalerie
37 fotografií