První dojem z auta, které bylo zatím vidět jen na autosalonech? V reálu vypadá menší a připomíná roomster – i když musíme přiznat, že yeti je daleko hezčí bráška…

Za volantem se cítíte jako doma a možná i trochu překvapí, že spíš jako v »obyčejném « autě – neohromuje mohutností, ale přirozeně vám padne do ruky. Místa je v něm dost, jen kolenu řidiče může trochu vadit středový sloupek. Kvalita zpracování je klasicky dobrá – prostě »škodovácká«.

Fotogalerie
6 fotografií

Je dobré si všimnout tlačítka s autíčkem na svahu – právě jím zapínáte asistenta, který pro vás bude v terénu andělem strážným – umožní vám vyjet nebo sjet i takové kopce, na které byste si ani v duchu netroufli!

Blesk pro vás vyzkoušel čtyřkolku s dieselovým dvoulitrem se 140 koňmi. Protáhli jsme vůz offroa dovou tratí, venkovskými silničkami i po dálnici a všude se držel velmi dobře.

Podvozek vaše pozadí nechá zcela v klidu, ať již poskakujete po výmolech horských silnic nebo retardérech ve městě, sedí i v zatáčkách. Za velmi slušný lze považovat objem zavazadlového prostoru – v základu to je 416 litrů. Zadní sedadla se dají ale zcela vyndat a pak už máte k dispozici až 1760 litrů.

V zavazadelníku jsme také objevili plnohodnotnou rezervu. Základní cena yetiho v této motorizaci je 459 800 Kč a objednávat si ho můžete od dnešního dne. První by se měly na silnicích objevit v polovině července!


ŠKODA YETI V ČÍSLECH:

- délka/šířka/výška/rozvor (mm)
4223/1691/1793/2578
-  objem kufru 416 litrů
- světlá výška 180 mm
- pneumatiky 215/60 R16 (příplatkové 225/50 R17)
- provozní hmotnost včetně řidiče 1520/1545
(kg pro 1.8 TSI/2.0 TDi)


Jak to bude u yetiho s cenou?

Nejlacinější verze s motorem 1.2 bude stát 359 800 korun. Ta přijde na trh ale až na podzim. Nejlevnější čtyřkolku s motorem 2.0 TDI (81 kW/110 k) pořídíte od 459 800 korun. První zákazníci si ji mohou odvézt v červenci.