Petra popsala drsný závěr předvánoční dovolené v Ománu: Noc na letišti bez jídla a pomoci
Předvánoční dovolená v Ománu byla jako rajská hudba, poslední den se ale ozvalo zaskřípání a pomyslná přenoska gramofonu se zadrhla. Čeští výletníci zůstali na letišti bez pomoci.
Zdálo se, že nic nemůže zážitky Petry Vyoralové (55) z Mostu a dalších zhruba 180 turistů pokazit. Pak přišel odjezd na letiště v Salalah. „Naplánovali ho na sedmou večer, takže jsme nestihli večeři a poslední naše jídlo byl oběd,“ poukazuje Mostečanka. V odletové hale se dozvěděli, že spoj byl zrušen. „Letadlo mělo poškozený předek,“ uvedla. V tu chvíli dokonalá dovolená začala brát zasvé.
Lidé se ptali, kde mnohdy i s dětmi přenocují a čeho se nají. „Měl to být ten den předposlední let a podle toho vypadaly zásoby obchodů,“ líčila. Letištní personál začal sepisovat jména turistů, pro něž měl být zajištěn nocleh, náhle ale přišla informace, která naději na klidnou noc zhatila. „Náhradní let prý odletí ve tři ráno. Už v tu chvíli bylo jasné, že je to lež, protože šlo o letadlo z Hurghady, a to by to nemohlo stihnout,“ podotkla Petra.
Nervozita stoupala úměrně s hladem a žízní. „Za celou dobu nám dali jediný sendvič a lahvičku vody,“ hodnotí turistka. Letadlo navíc neodletělo ve tři. „Odstartovali jsme v sedm, po probdělé noci na letišti,“ přiblížila. Všichni se těšili, že se alespoň během osmihodinové cesty nají. Letuška je ale vyvedla z omylu. „Catering z původního letadla se prý zkazil a jiný nebyl připravený, takže jsme dostali jenom nápoje,“ popisovala Vyoralová strastiplný návrat.
Smartwings: Žádné náhrady
Letecká společnost Smartwings uvedla, že cestující na kompenzaci nemají nárok. „Střet letadla s ptákem je mimořádná okolnost, kterou nelze předvídat a ani ovlivnit,“ upřesnila mluvčí Vladimíra Dufková. Mrzí je prý chybějící občerstvení na palubě. Proto nabídli Petře Vyoralové dvoutisícový poukaz na příští let.
Bluestyle: To není naše věc
„Pokud jde o stížnosti týkající se nedostatečných informací na místě, poskytnutí náhradního ubytování a cateringu na zpátečním letu, tyto věci zajišťuje místní handlingový partner na letišti a cestovní kancelář je nemůže nikterak ovlivnit,“ uvedl mluvčí cestovní kancelář Bluestyle Jakub Černý.
Právník: Nechte si proplatit účty
„Střet s ptákem je mimořádnou událostí a skutečně cestující nemají nárok na kompenzaci. Musí jim být ale poskytnuto občerstvení a v případě celonočního zpoždění i nocleh, což ale někdy bývá problém právě s ohledem na měnící se čas náhradního odletu. Pokud si občerstvení museli hradit ze svého, mohou požadovat náhradu v plné výši od letištní společnosti,“ uvedl právník Jakub Keresteši.
A argument schází, že?