"Shakespeare je věčný. Byl geniální v tom, že věděl, že vše kolem nás se mění, ale lidské povahy i po staletích zůstanou stejné," řekla dnes novinářům Pešková. Divákům by chtěla nabídnout vtipné, ale ne prvoplánové představení, které se odvíjí tak, jak ho slavný dramatik napsal. "Kromě toho, že se ocitneme v jiném čase, ale na témže místě, toho neupravuji mnoho. Samozřejmě, když se jedná o tanec, je nutné upravovat - redukovat zápletky, postavy a přizpůsobovat motivaci - a naopak ukazovat to, o čem se ve hře pouze hovoří. Ale myslím, že to bude na první zhlédnutí velmi rozpoznatelné Shakespearovo Zkrocení," uvedla Pešková, která v minulosti s plzeňským baletem spolupracovala na originálním ztvárnění Stravinského Svěcení jara či na baletu Maryša.

Děj příběhu se odehrává v Padově a točí se kolem hašteřivé Kateřiny a její milé a poslušné sestry Bianky, která se bude moci vdát až po sňatku své sestry. Plzeňské publikum ještě Zkrocení zlé ženy jako celovečerní balet nikdy nevidělo, uvedl šéf baletního souboru Jiří Pokorný.

Kučera, pro něhož je inscenace druhou prací pro velký balet, se s Peškovou shodli na hravém a rozverném pojetí, které vystihuje šarvátky mezi temperamentními a výbušnými ženskými i mužskými postavami. "Chtěl jsem, aby to mělo nadhled, lehkost, ironii, humor, chtěl jsem vypíchnout Shakespearův sarkasmus a jiskření," řekl. Zvolil jsem hudební jazyk s výrazným rytmem, jazzovými prvky s překvapivými akcenty a synkopami. Zároveň se objeví několik smířlivých hudebních témat. Na téměř dvouhodinové symfonické partituře pracoval asi čtyři měsíce.

V hlavní roli hádavé a tvrdohlavé Kateřiny se objeví Jarmila Hruškociová či Mami Hagiharová, jako Petruccio se představí Karel Audy, Gaëtan Pires a Richard Ševčík. Kostýmy navrhl Aleš Valášek, scénu Richard Pešek jr.