Firma Kapsch uvedla, že zadání tendru u mnoha technických částí systému umožňovalo dvojí výklad, a nebylo tak možné s jistotou dovodit konkrétní rozsah, který stát požadoval. Nejednoznačné podmínky tak podle firmy vedly k tomu, že každý z účastníků sestavil svou nabídku zcela odlišným, vzájemně neporovnatelným způsobem.

Kvůli tomu tak podle firmy Kapsch mělo ministerstvo dopravy o jednotlivých nabídkách dále jednat, aby uchazeči mohli lépe reflektovat požadavky státu, a tím své nabídky vylepšit. "Jsme přesvědčeni, že nabídka vybraného dodavatele nebude v konečném důsledku nejvýhodnější, a pokud by ministerstvo přistoupilo k jednání o předběžných nabídkách, mohl stát získat výhodnější ceny," řekl Šimoník.

"Jde o další obstrukční námitky, jejichž cílem je zabránit ministerstvu dopravy, uzavřít smlouvu na cenově výhodnější výběr elektronického mýta," sdělil ČTK v reakci na námitky Kapsch mluvčí CzechToll Miroslav Beneš. Tendr byl podle něj férový s rovnými podmínkami pro všechny účastníky. "Věříme, ze se podaří smlouvy uzavřít do října tak, aby nebyl výběr mýta po 1. lednu 2020 ohrožen," doplnil.

Dalšími neúspěšnými uchazeči kromě Kapsch byly maďarská společnost National Toll Payment Services a německá T-Systems. Maďarská firma, která do tendru vstupovala společně s firmami i-CELL a ELTODO, už před oficiálním vyhlášením výsledků kritizovala zadání tendru, očekávala další soutěžní dialog s ministerstvem.

Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019 loni v červnu v parametrech požadovaných vládou. Předběžné nabídky čtyř kvalifikovaných uchazečů ukázaly podle ministerstva, že zadávací podmínky byly stanoveny srozumitelně a umožňovaly uchazečům podání nabídek.

Firmy SkyToll a CzechToll zvítězily s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Vysoutěžená cena byla o 2,7 miliardy Kč nižší než druhá nejlepší nabídka firmy Kapsch.