Česko je nyní na samotném začátku budování sdílené ekonomiky, její podíl zatím podle analytiků nečiní ani 0,1 procenta ekonomiky. Předpokládají ale, že do roku 2020 by měla sdílená ekonomika v ČR dosáhnout minimálně 0,5 procenta HDP.

Sdílená ekonomika expanduje do mnoha sfér obchodu a přebírá trend i v sektoru domácích služeb v Česku. Velkým rozdílem proti běžným firmám je podle odborníků především snaha inovovat služby a rychle reagovat na požadavky trhu. Často tak firmy nevyužívají klasické cenové modely. Ve snaze o regulaci nabídky a poptávky po službách nasazují v cenotvorbě zejména takzvané dynamické ceny, ať už je to v dopravě či ubytování reprezentované například službou Airbnb. Ceny se pak nastavují podle poptávky, vytíženosti či recenzí. Ve špičce jsou mnohem vyšší a mimo ni zas padají dolů.

Například společnost Uber operující v osobní dopravě se však v cenové politice střetává s předpisy. Ve snaze nalákat více řidičů zvedl kilometrovou taxu z deset na 12 korun. Při dynamických cenách se ve špičce jízdné násobí koeficientem 2,5 a výsledné ceny jsou 30 korun za kilometr. Podle pražského magistrátu tím ale porušují zákon o cenách. Nejvyšší cena je totiž stanovená na 28 korun.

Dynamické ceny se nově rozšířili i do služeb pro domácnost, kde nebudí tolik rozruchu, neboť nenarážejí na netržní regulace. Český startup LidskáSíla.cz, který se zaměřuje na úklid, se inspiroval tvorbou cen u leteckých společností. "Jsme celý rok vyprodaní ve špičce, a přitom některým dámám neumožňujeme vytíženost a tím i výdělek, který si představují. Takto motivujeme lidi k objednávání i mimo špičku, navíc mohou zvolit i noční úklidy," uvedl zakladatel firmy Robert Vojáček. Konkrétně tak cena jednorázového tříhodinového úklidu dosahuje v nejvytíženější časy 1500 Kč a mimo špičku 462 korun.

Dalším způsobem určení ceny je aukce, podobně jako funguje i aukčních portálů jako je eBay nebo tuzemské Aukro. Na českém trhu využívá při určení ceny model hybridní aukce služba SuperSoused.cz. "SuperSoused.cz nediskriminuje uživatele, kteří svoje požadavky chtějí realizovat v kteroukoliv hodinu, nezvyšuje cenu podle poptávky jiných zákazníků, ale zákazníkovi dává možnost vybrat si z více nabídek, které jsou přesně pro něj," řekl ČTK zakladatel firmy Lukáš Novák.

Sdílená ekonomika vznikla jako reakce na slabý hospodářský růst a nedostatek příležitostí na trhu práce. Technicky tak pracovník není zaměstnán, neodvádí žádné poplatky, ale vytváří zisk. Spoluspotřebitelské podnikání je tak spíš chápáno jako sociální hnutí založené na vztazích mezi lidmi v nové podobě internetového humanismu.

Rozvoj sdílené ekonomiky si zřejmě vyžádá novou definici podnikání. Do konce roku by měla v Česku vzniknout vládní ekonomická a právní analýza sdílené ekonomiky, která by měla řešit dopady sdílené ekonomiky v oblasti ochrany spotřebitele, daňových pravidel nebo pracovního práva