Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Recenze: Nejlepší britské krimipovídky jsou uměleckým dílem plným napětí

Krátké, delší, současné i historické, ale za všech okolností vynikající a přepečlivě vybrané. Takové jsou příběhy, které čtenář zhltne jako malinu a užije si každý řádek.
Krátké, delší, současné i historické, ale za všech okolností vynikající a přepečlivě vybrané. Takové jsou příběhy, které čtenář zhltne jako malinu a užije si každý řádek.  (Autor: Domino)
26. října 2018
08:30

Dvaačtyřicet povídek, pečlivě vybraných britskou editorskou legendou Maximem Jakubowskim, nabízí výběr toho nejlepšího ze současné žánrové tvorby. Jakubowskému se podařilo ukázat, jak širokou škálu britská krimipovídka zahrnuje: v této antologii čtenář nachází noir, příběhy s prvky psychothrilleru i komorní detektivní případy. Seznamu autorů vévodí jména Lee Child a Neil Gaiman, ale nalezneme tam i několik dalších nositelů prestižních žánrových cen. Tradičně je poskytnut prostor také mladým začínajícím autorům, které zkušený editor považuje za nejslibnější talenty.

Prolistujte si ukázku z knihy:

Nejlepší britské krimipovídky

Není mnoho slov, která lze dodat k anotaci knihy. Maxim Jakubowski (74), mimo jiné autor nápadu a realizátor knihkupectví Murder One, prvního knihkupectví specializujícího se na zločin a tajemství ve Velké Británii, sestavil dokonalou sbírku. Nejenže se svými 696 stránkami může být významným přírůstkem vaší knihovny, rozhodně bude skvělým společníkem pro podzimní večery nebo jen krátká zastavení u napínavé četby. Každá jedna z desítek povídek knihy totiž čtenáře přenese do jiného koutu Británie, do jiného času a k jiným hrdinům. Všichni dohromady tvoří velmi vybranou společnost.

Nejlepší britské krimipovídky lákají k přečtení na jeden nádech. Jsou strhující, dobře se čtou, díky své formě je čtenář rychle v obraze. Řada z jednotlivých příběhů láká i k několikanásobnému připomenutí. Například povídka Pískle skutečně probouzí ve čtenáři až tísnivý nepříjemný pocit a mrazení v zádech. Podobný efekt mají ale i další a je jich hodně! Co ještě dodat k tomuto podařenému souboru? Že díky němu pozná čtenář možná i autory, kteří mu dříve unikali. Že příjemným způsobem projde studiem nejlepší britské krimi a pozná i spoustu míst této kolébky detektivky. A že se ke sbírce bude určitě rád pravidelně vracet.

Maxim Jakubowski a výběr autorů

Nejlepší britské krimipovídky

Vydavatel: Domino, 2018