Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra

Recenze: S knihou Můj manžel a já vstupte do soukromí anglické královské rodiny

23. září 2018
10:00

Jaká je královna Alžběta II. za zavřenými dveřmi Buckinghamského paláce? Jak moc sarkastický a nemístný dokáže být princ Philip? Abyste to zjistili, můžete přečíst stohy nudných knih nebo tuhle, zábavnou, čtivou a dokonalou.

V biografii Alžběty II. a prince Philipa se anglická spisovatelka a vydavatelka časopisu Majesty, autorka publikací o britské královské rodině Ingrid Seward (70) věnuje téměř výhradně osobnímu a rodinnému životu britského královského páru. Neřeší politické události, zachycuje zákulisí britského dvora, přináší řadu zajímavostí, drobných detailů a historek, vysvětluje otázky protokolu a britských zvyklostí.

Historicky věrohodně a živě vykresluje prostředí paláců, banketů i rodinných vztahů. Je však především vynikajícím společníkem pro všechny, kdo britskou královskou rodinu sledují. Co je pod slupkou nepřístupné vladařky a za šibalským úsměvem jejího manžela? Úplně normální život založený za neobvyklých podmínek…

5180674:full:true:true

Už od prvních stránek knihy je jasné, že Ingrid Seward britská veličenstva dokonale zná. Že je dlouholetou sběratelkou příběhů a sebemenších střípků, ze kterých dokáže sestavit neuvěřitelně čtivou knihu. Žádná strohá data, žádné dlouhé a nudné pasáže, ale svižný příběh jednoho z nejsledovanějších párů světa. Dokáže dojmout, uvést v úžas i rozesmát. Otevře dlaně k přátelskému podání ruky a odstraní zeď mezi čtenářem a na míle vzdáleným světem dávného rodu a jeho představitelů.

Připomene Philipovy eskapády a ne zrovna diplomatická vyjádření, kterými vždy dokázal bavit lid a plnit média. Ukáže ale i to, že také za všech okolností kontrolující se královna má obyčejně lidské chvilky, které se ale neslučují s její celoživotní úlohou. A její úsměvné přešlapy… Za všechny jmenujme historku, kdy u královské tabule, kde se královna sešla s mnoha vzácnými hosty, na jednu ze svých fenek, která trochu zlobila, důrazně křikla jménem: „Heather!“ Načež musela uklidnit operní pěvkyni Heather Harperovou, která byla mezi pozvanými a úlekem doslova nadskočila. Další vážné i nevážné historky nechť čtenář odhalí sám – bude se bavit. Přímo královsky!

Ingrid Seward

Můj manžel a já

Vydavatel: Ikar, 2018