„Stropní desku stanice Florenc musíme vyměnit. Několik diagnostických šetření, statický posudek i výsledek průzkumu ocelových nosných ložisek stropní konstrukce, který realizoval Kloknerův ústav ČVUT v Praze, ukazují rozsáhlou korozi. Pokud by DPP rekonstrukci neprovedl v nejbližších letech, stanice metra Florenc by se mohla dostat až do havarijního stavu a musela by být neplánovaně uzavřena," řekl náměstek primátora pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Opravovat se budou dále veřejné prostory podchodu a vestibulu i technické prostory a zázemí stanice. Měnit se tak budou mimo jiné osvětlení za úspornější LED variantu, obklady stěn a dlažby. Pevné schodiště k autobusovému terminálu nahradí dvojice eskalátorů.

Přerušení provozu

Zahájení samotné stavby DPP předpokládá v závislosti na průběhu veřejné zakázky nejdříve na konci roku nebo na začátku roku 2022. Stavební práce se uskuteční převážně za plného provozu metra. Provoz metra na lince C by podle mluvčí DPP měl být přerušen o některých víkendech, kdy se budou odstraňovat staré nosníky a části stropní konstrukce a měnit za nové. Během těchto výluk DPP zavede náhradní tramvajovou dopravu.

Rekonstruovat se bude rovněž stanice metra A Jiřího z Poděbrad, kde práce za 1,3 miliardy korun provede konsorcium firem Strabag a AŽD. Stanice bude kvůli opravám na deset měsíců uzavřena a vlaky jí budou projíždět. Kdy přesně bude stanice uzavřena, zatím není jasné.

DPP je největší městskou firmou, která provozuje metro, tramvaje, autobusy nebo lanovku. Zaměstnává zhruba 11.000 lidí. Město financuje fungování podniku prostřednictvím tzv. kompenzací. Loni bylo z rozpočtu města určeno pro DPP 14,6 miliardy korun a v letošním roce 15,3 miliardy korun.