V Praze podle Chabra chybějí nabíjecí místa, nyní jich je zhruba 300, řekl. Ve svém plánu hlavní město počítá, že v příštím roce by jich mělo přes 100 přibýt. Zároveň ale roste počet elektromobilů, kterých by mělo v roce 2030 v Praze být zhruba 100 000, dodal Chabr. Chce proto zajistit dostatek veřejných dobíjecích stanic.
Dusno na pražském zastupitelstvu: Mnohahodinová diskuse o rozpočtu! Opozice ho kritizovala, pak ho odklepli
Praha si už nechala zpracovat projekt, podle kterého je v hlavním městě zhruba 30 000 lamp vhodných pro jejich umístění. Nejprve je však nutné upravit podzemní infrastrukturu. S rozšířením sítě se podle Chabra počítá nejdříve v historickém a širším centru Prahy.
Na přípravě lamp na připojení nabíječek bude hlavní město spolupracovat s firmou PRE, kterou spoluvlastní. Praha zaplatí obnovu nadzemních stožárů lamp a kabely. Výkopové práce bude hradit PRE v rámci plánované obnovy distribuční sítě.
Projekt má v kompetenci rada hlavního města, která bude schvalovat i jeho další vývoj. Chabr by jí měl v lednu nebo únoru předložit prováděcí dokumentaci včetně návrhů rámcových smluv. Lampy coby dobíjecí místa fungují například v Londýně nebo Mnichově.
Na Vinohradech představili již pátou chytrou lampu. Jiří Marek