Krnáčová se se zástupci dispečinků na středeční schůzce dohodla, že vytvoří dvě pracovní skupiny. Jedna stanoví standardy pro taxislužby a druhá vymyslí novou formu zkoušek, včetně těch z jazyka.
„Zástupci dispečinků totiž vyjadřují pochybnost, že by se měl měnit způsob zkoušení,“ sdělila po jednání primátorka Krnáčová.
Ta původně chtěla nechat přezkoušet všechny řidiče. V červenci ale ustoupila, ke komisi by tak měli jít jen ti, kteří způsobili přestupek. Nově by ale nesměli při zkouškách z místopisu používat mapu, navíc by absolvovali zkoušky i ze slušného chování a cizího jazyka.
To se ovšem dispečinkům nelíbí. „Během jednání jsme se na všem shodli, jediným problematickým bodem je ale způsob prováděné zkoušky,“ uvedl Jiří Kvasnička z AAA Radiotaxi.
Ten bude prosazovat, aby zkouška i nadále probíhala s mapou v ruce nebo s navigací. „Když řidič nezná trasu, musí pracovat s mapou a navigací. Měl by tedy prokázat, že s nimi umí zacházet,“ tvrdí.
Jančura: Zkoušky jen z 50 až 100 anglických slov
Majitel taxislužby Tick Tack Radim Jančura navrhuje, aby na přezkoušení museli začínající taxikáři, a to půl roku poté, co začnou jezdit. Tedy až si taxikařinu takzvaně osahají.
„Zkoušky z angličtiny bych viděl z 50 až 100 předem stanovených slov. To je minimum, které by měl znát občan každé země,“ říká.
V případě přísnějších jazykových zkoušek se bojí, že by v metropoli přestali jezdit čeští řidiči. „Je potřeba, aby to zvládli a my nemuseli importovat taxikáře z řad přistěhovalců, kteří jazyky umí,“ dodal.
Zástupci dispečinků se s primátorkou shodli na tom, že každý vůz, který přepravuje lidi, by měl být označen. Dále by uvítali rejstřík podnikatelů v silniční dopravě.
„Obzvlášť se mi pak líbil návrh Modrého anděla na vytvoření razítka kvality. Aby se každý, kdo známku kvality uvidí, mohl posadit do taxíku bez obav z okradení,“ uvedla primátorka Krnáčová.
Podívejte se, jak vypadala červencová stávka taxikářů:
Taxikáři stávkovali v Praze. Nelíbí se jim plány primátorky Lukáš Červený