Možná ještě před 10 lety by vás asi nenapadlo, že firma může fungovat, aniž by se její zaměstnanci scházeli každý všední den na konkrétním místě. Dnes už je to docela běžné. Mnoho společností nabízí možnost práce na dálku, přes internet, virtuálně. Pak můžete klidně pracovat pro českou firmu, ač žijete na Bali nebo se touláte po světě.

Problém totiž není ani v uspořádání konferencí a porad, tedy těch virtuálních. Kolega, kterého jste vyslali na služební cestu, se k vám na poradu může jednoduše přidat, a stejně tak šéf, který si ji jistě nenechá ujít, i když je na rodinné dovolené.

Virtuální asistentka není naprogramovaný robot

Pokud jako firma nemáte svou vlastní asistentku, která se vám spolehlivě postará o veškerou administrativu, nebo ji máte, ale všechny potřebné úkony nestíhá, nemusíte hned přibírat dalšího člena do party. Využijte službu, která v posledních letech zaznamenává velký ohlas. Říká se jí virtuální asistentka.

Poskytuje ji úplně normální člověk z masa a kostí a na dálku se vám postará o všechno, na čem se domluvíte. Pak vám pošle fakturu a buď o sobě nemusíte už nikdy slyšet, nebo budete ve spolupráci pokračovat. Samozřejmě ji můžete využít i jako jednotlivec, stačí se domluvit na náplni práce, na termínu a odměně a pak se nechat mile překvapit kouzlem virtuální spolupráce.

Virtuální asistentku najdete jednoduše v tematických skupinách na Facebooku, ale i na pracovních portálech. Rozhodně o ně není nouze.

Sídlo společnosti na prestižní adrese za pakatel

Když si chcete pronajmout kancelář v centru Prahy, abyste se na webu a na vizitkách mohli pochlubit prestižní adresou a zapůsobit tak na potenciální klienty, skoro abyste si na to vzali hypotéku. A přitom je to zbytečné. Pracovat můžete klidně na chaloupce v Brdech, a přitom mít virtuální sídlo třeba v Kaprově ulici. Hned to lépe působí a navozuje pocit, že jste neuvěřitelně až pohádkově úspěšní, když si takovou adresu můžete dovolit.

Pěknou adresu na Novém Městě můžete získat třeba už za 500 Kč měsíčně. Pokud se spokojíte s Libní, vyjde vás to ještě o něco levněji a paradoxně to může být lepší řešení, jak vysvětlíme za moment.

Na této adrese pracovat nebudete, ale na druhou stranu na ní musíte být schopni přijímat korespondenci a řešit případné další administrativní náležitosti. K vašim povinnostem bude patřit taky zajištění tabulky s informacemi o tom, že tu vaše firma sídlí.

Co se korespondence týče, majitelé nemovitostí, kteří adresu pro virtuální sídla poskytují, už dnes nabízejí i to, že vaši poštu převezmou, a pokud to bude nutné, třeba i přepošlou. Výhody takového sídla jsou tedy nesporné, pokud nepotřebujete stálou kancelář.

Víte, že dnes už nemusíte mít ani vlastní web? Pokud ho nepotřebujete, bylo by zbytečné za něj utrácet. Stačí si objednat službu Web Compliance, díky které získáte prostor v katalogu. Tam budou zveřejněny povinné údaje o vaší firmě a můžete zde informovat například o svolání valné hromady.

Podle průzkumů si toto řešení sídla u nás oblíbily hlavně PR agentury, kreativní agentury a holdingové společnosti. Poslední údaj z loňského roku říká, že virtuální sídlo mělo 20 % společností, které v Česku fungují. Od roku 2017 tedy došlo k 6% nárůstu. A to je značný rozdíl, přičemž se i dál očekává nárůst.

Rekordmanem v počtu sídel je pražská Rybná ulice

Jak už jsme řekli, mít na webu či vizitce pěknou pražskou adresu je pro některé subjekty nadmíru důležité. I taková adresa ale může postupem času ztratit na prestiži, zvlášť pokud se v jedné ulici sejde víc než 4 500 firemních sídel. Ještě o pár stovek víc má například ulice Rybná v naší metropoli. Proto je mnohdy lepším řešením ne tolik známá adresa, zato však sdílená maximálně s několika dalšími společnostmi.