Nebojte se privátních značek
Většina obchodních řetězců pod vlastní značkou nabízí širokou škálu zboží – od základních potravin přes drogistické zboží až po oblečení. Název značky je typický pro daný obchod a »schovává« se pod ní známý výrobce. V případě potravin je i na obale většinou uvedený. V poslední době se ukazuje, že kvalita bývá stejná a mnohdy i vyšší než u standardních značek, přitom cena bývá nižší.
Výhodná balení se vyplatí u drogerie
Výhodná balení, různé akce a slevy se určitě vyplatí u položek, které nakupujete pravidelně a víte, že je spotřebujete. Takovým příkladem je drogerie – prací gely, tablety do myčky, zubní kartáčky.
Zdražování potravin v akcích: Vejce zdražily o 119 procent, výrazně víc stojí i cukr, chléb či vepřové

Nakupujte častěji, ale méně
Omezte velké nákupy jednou za týden či 14 dní. Vyvarujete se toho, že některé potraviny projdou dřív, než je stihnete sníst, a zbytečně by skončily v koši. Nejčastěji plýtváme ovocem a zeleninou, ročně každý z nás jich vyhodí na kompost 9 kilo. Je lepší chodit na nákup častěji a doplňovat rychle se kazící potraviny průběžně a v menším množství, a to i když jsou v akci.
Po jídle a se seznamem
Než vyrazíte na nákup, promyslete si, co potřebujete koupit, a udělejte si seznam, kterého se budete striktně držet. A do supermarketu nechoďte hladoví. Vyhnete se tak tomu, že budete mít »velké oči« a dáte do košíku některé potraviny jen proto, že byste se do nich nejradši okamžitě zakousli.
Buďte v klubu
Vyplatí se nejen sledovat letáky s akcemi obchodů, ale i nabídky v rámci jejich věrnostních klubů. Některé akce a slevy se vztahují jen pro »kartičkáře«. Navíc většina řetězců má v dnešní době aplikace pro chytré telefony, v nichž přehledně najdete nabídky akcí, slev či speciálních kuponů pro věrné zákazníky.
Zachraňujte potraviny
Ve slevách většinou nakupujete takové jídlo, kterému brzy prochází životnost. U jogurtů, kterým se blíží doba spotřeby, tak můžete běžně v obchodech ušetřit až deset korun za jeden kelímek. Vyplatí se také vyrazit na nákup před koncem zavírací doby, kdy řada supermarketů nabízí ve výrazné slevě potraviny, které už druhý den prodávat nemůže.
„Důležité je odlišovat dobu spotřeby a dobu minimální trvanlivosti. Zatímco výrobky po době spotřeby už obchody prodávat nesmí, pro trvanlivé potraviny to neplatí, jen musí být řádně označeny. Produkty s prošlou dobou minimální trvanlivosti mají delší životnost a nekazí se tak rychle, takže nemá smysl vyhazovat balíček těstovin jen proto, že jeho trvanlivost skončila před měsícem,“ vysvětluje prodejce potravin Ivan Utěšil.
Malé věci, které dělají velké úspory. Jak uspořit v domácnosti Videohub