Plán to byl dobrý... Andrea se rozhodla překvapit svoji maminku i tchyni a koupila tři drahé lístky na její oblíbenou zpěvačku. „Dala jsem jim to ke Dni matek,“ začíná vyprávět Andrea s tím, že pořídila vstupenky na 13. června 2018 za celkem 9870 korun.

Zacpávali si uši

To, co se ale stalo ten večer, si nedokázala představit ani v nejhorším snu. „Koncert by se dal rozdělit na dvě poloviny. Ta první byla naprosto špatně ozvučená, ale takovým stylem, že jsme si museli zacpávat uši, jak to bylo nepříjemné. Celou dobu to pískalo. A znělo to, jako když někdo vezme mikrofon, začne do něj špatně mluvit a ono to udělá ten děsivý zvuk. Celou první polovinu to byla naprostá katastrofa,“ vzpomíná. Lidé se podle ní zvedali a začali odcházet s tím, že se to nedalo vydržet.

„Někdo prý dokonce zašel i za zvukařem a ten mu řekl něco ve smyslu, že má smůlu. To jsem se pak dočetla na Facebooku, kde vznikla skupina nespokojených návštěvníků koncertu, kde se to vše řešilo a kde nás je ještě i teď asi 60 zklamaných lidí,“ pokračuje dále Andrea.

Technická pauza

Po nějaké době zpěvačka ohlásila technickou pauzu. „Ta trvala asi 25 minut. Nikdo nevěděl, co se děje, neotevřeli ani občerstvení a nechali nás tam jen sedět. Pak začala znovu zpívat, proběhlo tak pět až sedm písniček a to už bylo vše v pořádku. Rozloučila se a zmizela,“ popisuje Andrea. „Byla a jsem z toho nešťastná. Bylo mi navíc také trapně i kvůli našim mamkám, kterým jsme to dali jako dárek. Ty byly samozřejmě smutné. Tolik peněz mě to stálo,“ smutní.

Pořadatel se brání: Lara změnila tvorbu

Blesk oslovil i pořadatele koncertu, kterým byla firma JVS Group. „Koncert Lary Fabian dne 13. 6. 2018 proběhl v plné délce. Před koncertem řádně proběhla několikahodinová zvuková zkouška, na které celý zvuk i ostatní techniku řídila zahraniční produkce Lary Fabian. Nové písně Lary Fabian mají výrazně jiný zvuk i aranžmá než její dosavadní tvorba, jsou posunuty do elektronického, místy až velmi intenzivního techno soundu. Mnoho posluchačů mohlo být tímto novým elektronickým zvukem značně překvapeno. Tyto reakce byly patrné i z reakcí fanoušků i ve druhý den koncertu,“ informovala Blesk mluvčí společnosti Květa Havelková, která ale komplikace přiznala.

„Technické problémy nastaly cca u 6. písně a v polovině 8. písně byl koncert přerušen. Následovala 20minutová pauza, při které diváci mohli opustit sál. Při této pauze byla závada zcela odstraněna a celý koncert pokračoval v prvotřídní kvalitě až do konce. Manažer celé tour rozhodl, že koncert proběhl v plné délce a není důvod vracet ani částečně vstupné. Celkem bylo odehráno 16 písní,“ pokračovala mluvčí.

Technické problémy, které se vyskytly, Havelková přirovnala k »zásahu vyšší moci«. „Přesto jsme divákům, kteří si stěžovali, nabídli zdarma vstupenky na následující koncert, či na naše výstavy. Ze všech těchto důvodů jakoukoli další kompenzaci zamítáme,“ uzavřela Květa Havelková.

Omluva bez náhrady

Když se Andrea ze sociálních sítí dozvěděla, že lidé začali reklamovat vstupenky, sepsala to tři dny po koncertu také. „Samotná firma JVS Group, která vystoupení zařizovala, se přiznala na facebookových stránkách, že se to nepovedlo, a omlouvala se. No a pak jsem zjistila, že když někdo reklamoval ještě ten den 13., tak mu dali lístky na druhý koncert, který byl 14. Mně ale napsali, že mi do 30 dnů odpoví. Pak přišla odpověď, že reklamace byla zamítnuta jako neopodstatněná, protože koncert i přes technické potíže proběhl,“ popsala Svobodová podivné stanovisko společnosti. Následně si s firmou JVS Group vyměnila několik mailů.

„Já jsem nereklamovala délku koncertu, ale nekvalitní ozvučení a téměř neposlouchatelnou hudební produkci při více než polovině koncertu,“ říká Andrea. Podle ní nebyl koncert ani v plné délce, neboť lidé, kteří navštívili koncert druhý den, prý tvrdili, že byl delší. Nakonec jí firma JVS Group napsala, že to opakovaně zamítají a že prý sama Lara Fabian nic nechce reklamovat. „A to byl konec. Vlastně ne, lidem nabízeli jako náhražku vstupenky na nějakou výstavu, které stály asi 300 korun. To jsem už dopředu odmítla,“ dodala smutně.

Ombudsman Blesku: Má nárok na slevu, případně vrácení vstupného!

Jak má nyní Andrea postupovat, když její reklamaci firma JVS Group zamítla? Na její případ se podíval Ombudsman a spolupracující advokát společnosti Vasenaroky. cz Petr Novák. „Reklamace zkažené kulturní akce může být úspěšná v případě, že nastala chyba na straně pořadatele, tj. kulturní akce neobsahovala to, co bylo přislíbeno. Reklamovat lze například zrušení či přesunutí akce nebo narušení akce v důsledku technických problémů. V takovém případě bude návštěvníkům náležet sleva z vstupného či vrácení ceny vstupenek,“ hodnotí hned na začátku Novák.

Znovu se obraťte na pořadatele!

Podle něj je vhodné, aby si návštěvníci takové zkažené kulturní akce také zajistili rovnou i svědky. „Svědkové mohou být například matka a tchyně či ostatní, kteří se koncertu účastnili,“ radí dále Novák. Postup podle právníka je následující: „Ať se na pořadatele znovu obrátí. Argumentovat může zkusit i požadavkem rovného zacházení. Uvést, že některým byly zajištěny lístky na náhradní koncert, proto by i ona měla být nějakým způsobem kompenzována, např. slevou či vrácením ceny lístků,“ dodal Ombudsman.

Fotogalerie
4 fotografie