Prodejci mají dar řeči, jsou vlezlí, drzí a člověk musí vynaložit mnoho úsilí, aby se jich zbavil. Jejich oběťmi jsou proto nejčastěji starší lidé, pro které je řešení zabouchnout někomu před nosem nebo mu položit telefon nemyslitelné. Slušnost je hlavním kamenem úrazu.

„Na pozoru se mějte před osobami, které se vydávají za zástupce vašeho stávajícího dodavatele. Ten s vámi zásadně komunikuje jinou formou než osobní návštěvou,“ radí Lukáš Zelený z dTestu. Pokud vám prodejce navíc odmítne dát smlouvu k prostudování, nic nepodepisujte! Nejlépe uděláte, když budete při kontaktu s podomním nebo pouličním prodejcem dodržovat těchto sedm pravidel, které připravil spotřebitelský časopis dTest. 

Nepusťte si je domů- Nejúčinnější ochranou proti takovému druhu prodejců je s nimi vůbec nekomunikovat a nepouštět je k sobě domů. Dokážou totiž velmi »šikovně« vytvořit dojem naléhavosti a zbavit se jich není vůbec jednoduché.

Vyhněte se jim- To je nejjednodušší způsob, jak se s nimi nedostat do kontaktu.

Nemluvte s nimi – Nevidíte je, neslyšíte je, nenavazujete s nimi oční kontakt.

 Opakujte „NE“ –Je-li prodejce neodbytný a jde za vámi (na ulici, po chodbě), říkejte „ne“, „nemám zájem“ a hlavně se nezastavujte. 

Nebuďte zvědaví – Nejčastějším důvodem, proč lidé naletí a nechávají se zviklat, je zvědavost.

Nedávejte na sebe kontakt – Pokud jste se již dali do řeči a prodejce chce kontakt, důsledně odmítněte. Na dlouhou dobu byste se ho nezbavili.

Nic nepodepisujte – Hlavní zásada, které se držte zuby nehty!

VIDEO: Podvodník spustil e-shopy s elektronikou: Vybral půl milionu, zboží nedodal.