"Za poslední dva roky u nás vznikaly dva velkorozpočtové filmy z Asie - korejský Snowpiercer (Sněhoborec) a čínská romantická komedie Somewhere Only We Know (Jen my víme kde), díky níž se z Prahy v Číně stala senzace," uvedla vedoucí České filmové komise (ČFK) Ludmila Claussová. Podle ní existence filmových pobídek, umožňujících vrátit filmovým štábům dvacet procent prokazatelně utracených nákladů, podobné projekty ještě posiluje.

Téměř stopadesátičlenný korejský štáb v Česku pracoval loni v srpnu. "Drama o korejských mužích, kteří v 60. letech minulého století jezdili pracovat do německých dolů, představil právě v těchto dnech režisér Jun Če-kjun publiku v Koreji. V únoru ho čeká uvedení v rámci prestižní sekce Panorama na festivalu Berlinale," sdělil ČTK Tomáš Svoboda z ČFK.

Hlavními kulisami příběhu byly Důl Anselm v Landek Parku, Důl Michal, Dolní oblast Vítkovice a cvičná štola ve Staříči. Industriální lokace takového rázu a rozsahu jako v Ostravě nemají v České republice obdobu.

Ode To My Father je milostný příběh o nečekaném setkání dvou lidí, kteří se do sebe zamilují a společně bojují za svůj osud na pozadí korejských dějin. Ztvárnily je hvězdy nejen korejského filmu Hwang Čung-min a Kim Jun-čin, českým divákům známá ze seriálu Lost/Ztraceni. Kromě České republiky probíhalo natáčení také v korejském městě Pusan a v Thajsku.

"Komerčně nejúspěšnějším filmem režiséra Jun Če-kjuna je Tsunami z roku 2009, který jen v Koreji vidělo přes deset milionů diváků," uvedla Karla Stojáková z produkční společnosti Axman Production, která organizovala natáčení v České republice. Její společnost se před devíti lety podílela i na natáčení populárního korejského seriálu Lásky v Praze.