Vydavatel Capcom si nevalné kvality Umbrella Corps, čistě digitálně distribuovaného multiplayerového titulu, který se soustředí na klání třech proti třem, musel být vědom. Dokonce ani jméno Resident Evil nemá hra v názvu, což zavání tím, že se k němu zbytek zombie rodiny ani moc nehlásí. Důvod je zřejmý.

Trailer na Umbrella Corps Capcom

Umbrella Corps je totiž vážně konina. Po pár okamžicích hraní je vám jasné, že nejde o áčkový titul a že si ho dokážou užít vážně jenom pravověrní fanoušci ságy Resident Evil. A to ještě s troškou sebezapírání. Jde o akci z třetí osoby, v níž hojně využíváte míření z osoby první. Funguje to naštěstí bez problémů.

O něco horší je ale samotné ovládání, které je toporné a vyžaduje zvyk. Nepomáhá mu ani prapodivný krycí systém, který víc nefunguje, než funguje. Přitisknout se totiž můžete ke krytu jenom na vybraných místech a ne ke každé zdi. Útočit lze nejenom z krytu, ale i běhu, podřepu nebo plazení, což nabízí jistou míru taktiky.

Polární základna z Resident Evil Code: Veronica
Arény jsou malé a kompaktní, což má za výsledek rychlá a akční klání, u nichž se na konflikt dlouho nečeká. To nám vyhovuje. Drtivá většina úrovní si navíc bere předobraz z lokací ze starších dílů Resident Evil. Ať už jsou to ulice Raccoon City i policejní stanice ze dvojky, polární základna z Code: Veronice, španělská vesnice ze čtyřky nebo slum z pětky.

Režimů je dostatek. Sbíráte DNA ze zlikvidovaných zombií, obojky z padlých protivníků, držíte obsazené pozice nebo lovíte označené monstrum. Velká škoda, že však režimy nelze volit manuálně, hra vám je vybírá v kláních na jeden život i s respawny automaticky. K tomu zamrzí i špatný matchmaking. Nic takového hra skoro nemá, postaví proti sobě klidně zkušené i začínající hráče.

Las Plagas vesničan

Je to škoda, protože Umbrella má spoustu dobrých nápadů. Například boje v infikovaných lokalitách, v nichž se utkáte se zombiemi, zmutovanými psy, hyenami, havrany, Las Plagas symbioty a dalšími zrůdami. Novinkou jsou zombie, které samy srůstají z hromady infikovaného masa. Podobně jako zombie z pijavice v Resident Evil 0. Fuj. Zajímavých nápadů má ale hra více.

Například zbraň, kterou hra nazývá jako „napichovač zombie mozků“. Jde ve skutečnosti o cepín, který lze využít ke šplhání po zdech a zároveň s ním kosit nemrtvé. Lze ho i rozžhavit doběla a podpálit s ním svou oběť. Proti zombiím pak pomáhá rušič, který zabraňuje jejich útokům. Běda ale, pokud vám ho někdo rozbije. To se na vás vrhne všechno pochodující a prohnilé maso v okolí.

Cepín je originální zbraň.
Skvělé jsou i úpravy zbraní, které ve skutečnosti něco znamenají. Vizuální úpravy jsou stylové, ale všechna ta hledí a další úpravy arzenálu z vás udělají ještě nebezpečnějšího protivníka. Levelování postavy naštěstí funguje tak, jak má. A byť je Umbrella Corps víceméně čistě online záležitostí, nabízí i režim pro jednoho hráče.

The Experiment nabízí možnost se projít multiplayerové levely na čas a utkat se s hordami dorážejících zombie. Plnit musíte úkoly jako ve hře více hráčů s tím rozdílem, že zde jsou vašimi protivníky počítačem ovládaní nemrtví a čas. Jde však zároveň o zpropadeně obtížný režim, který vám nedá nic zadarmo. Budete umírat, umírat, umírat a vše opakovat.

25 fotografií
Vizuálně není Umbrella Corps špatnou hrou. Na poměry PlayStation 3, haha. Textury jsou rozmazané, animace je kostrbaté, ale oči v sloup obracet nebudete. Jen je vše zastaralé. Nalijme si čistého vína, tohle je prostě jen a pouze pro pravověrné fanoušky. Právě jenom oni ocení dobré vlastnosti hry, které mohou zapadnout v přehršli nesmyslů a ptákovin. Zároveň jen oni si připlatí stovky za kosmetický balíček masek hrdinů Resident Evil jako Leona, Chrise, Barryho, Jakea nebo padoucha Alberta Weskera.

Hodnocení Blesk.cz: 6/10

Béčkové potěšení pro Resident Evil fandy
Arény z prostředí starších dílů