Star Wars Battlefront je nejočekávanější hrou ze světa Hvězdných válek za dlouhé roky. Star Wars Battlefront z roku 2004 a její pokračování, které vyšlo o rok později, totiž dosud patří k tomu nejlepšímu, co herní Hvězdné války světu videoher přinesly, a navíc šlo o zatraceně dobrou multiplayerovou záležitost. Jak jsme na tom v roce 2015?

Rebelský spolubojovník

Na hru je radost pohledět. Ne, to je slabé přirovnání. Z vizuální podoby budou hráči slintat jako hladoví Ewoci na lesní plody z Endoru. Star Wars Battlefront je v současnosti jednou z nejkrásnějších her vůbec. Míra detailu, kterou vývojáři věnovali modelům postav, od Stormtrooperů po rebely, nadšení, s kterým ztvárnili virtuální sněžnou planetu Hoth nebo písečnou Tatooine, jsou prostě neuvěřitelné.

Trailer na Star Wars Battlefront EA

Stejně bombastický je i hudební doprovod, který si bere to nejlepší ze soundtracku Johna Williamse a šponuje hudbu podle dění na obrazovce. K tomu si připočtěte nezaměnitelné zvuky blasterů, švihání světelných mečů a pištění droidů. Tohle jsou Star Wars až do morku kostí a všichni nerdi si ze hry musí zákonitě zašpinit trenky. Taková pecka to je. Tahle akce, v níž můžete bojovat z pohledu první i třetí osoby (pokud nejde o hrdiny, u těch jen z třetí), vážně učaruje.

Grafika si zaslouží obdiv.

Všichni se báli, že nová Star Wars Battlefront nebude mít hru pro jednoho hráče, a nakonec má. Nejde však o plnohodnotný režim, žádná příběhová kampaň vás nečeká. Než se však vrhnete na síťovou hru, svůj bitevní um si můžete vypilovat v 15 tréninkových misích, 8 bitvách o nadvládu na planetách a 4 survival bojích. V nich nejde o nic jiného než přečkat 15 vln nepřátelských útoků.

Co se multiplayerových režimů týče, na výběr jich je 9, což není málo, ale některé jsou dýchavičné jako Darth Vader po lávové koupeli. Blast je variací na klasický deathmatch, Supremacy je zábavná nadvláda nad pěti základnami na mapě, v Heroes Hunt budete lovit hrdiny i padouchy ze světa Star Wars a v Heroes vs. Villains se utkají kladné i záporné postavy.

Na výběr jsou hrdinové i padouši, ale je jich málo.

Ale těch zrovna moc není, celkem je ve hře šest hrdinů (Luke, Leia a Han) a padouchů (Darth Vader, Palpatine a Boba Fett), což je tristně málo. Stejně tak map a hlavně planet, po kterých jsou rozesety. Jsou totiž pouze čtyři, za což si zaslouží vývojáři přiškrcení temnou stranou síly. Celkově je obsahu ve hře zatraceně málo a ještě méně je ho pro singleplayer verzi. Fuj, to smrdí jako Rancorův dech. Alespoň, že jsou po ruce vozidla včetně stíhaček X-Wing nebo Tie Fighter Impéria.

Ale zpátky k režimům. Musíme totiž vyzdvihnout Walker Assault, v němž se Impérium snaží zničit základny rebelů a naopak oni se snaží přerušit válečné tažení velkých kráčejících tanků. Tenhle režim je libůstka a naprostá nádhera. Navíc nový Battlefront potěší v tom, že si ho může zahrát až 40 hráčů najednou, což je už slušná sci-fi vřava.

18 fotografií
Jenže pachuť z toho, že hráč dostal málo, jen tak nezmizí. A víc si můžete dokoupit jenom za další peníze. Zbraní je pouze 11, vylepšit je nelze a vývojový systém za vyhrané bitvy je sice přehledný díky jednoduchosti, ale moc toho jinak vážně nenabízí. Star Wars Battlefront je jako vztah po pěti letech. Svou lásku milujete, ale nepřestáváte jí předhazovat její chyby. Nakonec s ní stejně zůstanete a vezmete se.

Grafika, ze které se posadíte na zadek
Dokonalé ozvučení a hudba
Parádní multiplayerová vřava