Čtvrtek byl ve znamení servisních úprav kol, na kterých dvojice novinářů do Paříže pojede. Neponechali nic náhodě a úpravu kol konzultovali předem s cyklistickým odborníkem Antonínem Strachem.

"Ujet se to dá, ale pro amatéry je to hodně na hraně. Aby měli vůbec šanci, musí projít jejich kola přestavbou. Není totiž možné, aby trasu s kombinovaným povrchem absolvovali na horském kole s terénním pláštěm s hlubokým dezénem," řekl reportérům Blesku Strach.

Dali tedy na jeho rady a v odborném servisu nechali kola vyladit. Široké pláště nahradily univerzální trekové s hladkým středovým pásem. Servismani zároveň doplnili některé součásti nutné pro dálkovou cyklistiku - klipsny, rohy na řídítka, nosič s brašnami na věci a náhradní díly.

Vedle toho kola otestovali, vyměnili vadné díly a "seštelovali" brzdy, přesmykač a přehazovačku. Jedno z kol navíc vybavili novým multifunkčním cyklocomputerem, kterým reportéři získají data využitelná pro následující reportáže z cesty.

<strong>Rada odborníka čtenářům Blesku</strong>

Nakonec rada od Antonína Stracha pro čtenáře Blesku. "Pokud se na takto náročnou cestu vydáte i vy, nenechte technické přípravy kola na poslední chvíli, ale začněte s vylaďováním už několik týdnů před cestou. Není možné takovou &raquo;štreku&laquo; absolvovat na nekvalitním neprověřeném stroji. Nutností jsou také náhradní díly - alespoň sada imbusů, lepení a duše - které si povezete s sebou. To je technická stránka, ale vaše fyzická příprava by měla trvat alespoň dva měsíce. Zadek si musí zvyknout...," řekl s úsměvem.