Mercedes –Benz Prague Fashion Weekend (MBPFW) dal o sobě vědět již během konání týdne módy, kdy média upozornil na předběžné opatření soudu, který na základě žaloby pro neoprávněné používání značky Prague Fashion Week zakázal organizátorkám akce  tento název používat. Tím mimochodem udělal reklamu nejen sobě, ale i Prague Fashion Weeku, z nějž se stal pouhý Fashion Week… Každopádně (MBPFW) je tvrdým protivníkem, jehož konkurence nemůže podcenit. Navíc s mnohem větším kapitálem, který je pro hru potřebný.

Díky síle peněz si může Mercedes –Benz Prague Fashion Weekend dovolit větší tým profesionálů, více se v konceptu rozmáchnout. Od loňska, kdy se pod novým majitelem a s novou vizí veřejnosti představil, urazil kus cesty. Uměl se z chyb poučit. Letos od čtvrtka odpoledne do neděle večer nabízí čtyřicet pět módních přehlídek, čtyřiapadesát designérů, značek, včetně prezentace uměleckých škol. Což je neporovnatelně větší, co do zastoupení tvůrců pestřejší menu, než za sedm dnů dokázal naservírovat Fashion Week.

A podobně jako na Fashion Weeku i na MBPFW probíhají doprovodné programy: prodejní showroomy, workshopy diskuzní panely. Fashion Week nastavuje zrcadlo kreativitě mladých oděvních tvůrců v soutěži Dreft Black Card. MBPFW to dělá v soutěži Start-Up…

Iluze, luxus, osvěta…

Hvězdou letošního Fashion Weeku byla supermodelka Petra Němcová, star letošního Prague Fashion Weekendu je tvůrce obuvi Jimmy Choo – jedna z osobností Olympu módy, které svět leží u nohou a její prestiž má zcela jinou sílu než prchavá sláva modelky.

Krásná Petra chce jako ambasadorka Fashion Weeku o nadějných návrhářích referovat ve světě. Jimmy Choo se s talenty rovnou v Praze sejde – s jednou z nejlepších oděvních výtvarnic u nás, Liběnou Rochovou uspořádá workshop pro studenty jejího ateliéru designu, oděvu a obuvi na VŠUP. Bude to praktické, tady a hned a jistě velmi přínosné. Pro mladé designéry nezapomenutelné.

Maraton přehlídek se bude většinou konat ve dvou stanech postavených za hotelem Intercontinental na úpatí luxus symbolizující Pařížské třídy. Doprovodné akce ve STUDIU v nedaleké Salvátorské ulici, kde také proběhne prodejní festival design SUPERMARKET.

Čtyři dny Mercedes – Benz Prague Fashion Weekendu jsou jistě. výživné, nabídka působí atraktivně, ale i tak je nutné říci, že má tento podnik k Fashion Weekům ve světových metropolích módy daleko. Ty jsou nabité prezentací slavných, styl určujících značek, módních domů a jejich kolekcemi pro budoucí sezónu. A také jsou kořeněné kosmopolitními celebritami, jež tomuto avízu zvědavě přihlíží.

V Praze se prolnou kolekce ateliérové tvorby se značkovou konfekcí, současné trendy s tendencemi jara / léta 2014. Z ikonických značek jistě nejvíc uspokojí fashion show Simple Carrolinum Concept Store, s aktuálními (nikoli budoucími) tendencemi prezentovanými zn. Saint Laurent, Lanvin, Celine, Balenciaga, Victoria Beckham, Christian Louboutin, Dior a tím idea prezentace Simple nekončí.

Proti tomuto stojí česká kreativita v čele s Jakubem Polankou, jenž dokázal zaujmout Huberta de Givenchy či legendárního designéra Philippa Starcka. Polanka se bude na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu kosmopolitně konfrontovat s vítězem Mercedes-Benz Fashion Berlin, Michaelem Sontagem. Komu zatleskáme víc?

P.S

Otázka zní, zda tento (na naše poměry výjimečný) hogo fogo přetlak několikadenních módních maratonů má vůbec u pražské (i jiné české) veřejnosti odezvu. Měli jsme tu Fashion Week, nyní Mercedes – Benz Prague Fashion Weekend, jež si lidé stejně zhusta pletou a nerozeznávají. Začátkem října se ještě v rámci Designbloku odehraje Designblok Premier Fashion Week, jenž je sofistikovanější a snaží se módu představit jako součást užitného umění, i když ani on prezentaci komerční konfekce zcela neodmítá.

Odpověď je, že si tyhle akce své návštěvníky najdou a je jich od roku čím dál víc. Neodehrávají se na stadionech, ale na místech, jež pojmou stovky diváků. Přibývají a to je podstatné. Bez ohledu na byznys, rivalitu, více či méně zdařilé ambice konkurovat světu se snaží ignoraci stylu, estetiky, vlastního názoru, jež v nás bývalá éra totality zanechala, umenšit. A to je dobrá zpráva. Poznávejme, konfrontujme, užívejme si to.

Fotogalerie
9 fotografií