Tohle byl boj s velkým B... Poté, co se na Ombudsmana Blesku obrátila paní Ivana, dostal prostor i e-shop, kde nakoupila toto „speciální bavlněné hygroskopické antibakteriální spodní prádlo s vysokým pasem“… Jelikož se na něj proklikala přes Pinterest (pozn. red. místo na internetu, kde si lidé ukládají obrázky, které je inspirují), neznala název a jediné pojítko s ním byla mailová adresa swcs018@gmail. com.
Obchod na dotazy
Blesku zareagoval s tím, že „Peníze jsme vrátili prostřednictvím bankovního účtu, ale zákazník neposkytl informace o bankovním účtu, takže vrácení peněz nemohlo být provedeno.“ Jenže paní Ivana stále tvrdila, že číslo účtu zasílala nespočetněkrát… „Ukazuje se, že popis, který poskytl, je chybný. Vrácení peněz nelze provést na nesprávné účty,“ bylo v dalším mailu.
Jak se ukázalo, e-shop požadoval po seniorce IBAN. Což je mezinárodní formát čísla bankovního účtu, který slouží k jednoznačné identifikaci účtu při platbách v rámci Evropy i mimo ni. Proto jí redaktorka Blesku poradila, jak ho u svého účtu zjistit, a e-shopu se tato nová informace zaslala.
Dál ale bylo ticho…
E-shop se odmlčel a přestal komunikovat i reagovat na každodenní maily, jak to vypadá s vrácením peněz… Najednou se ale paní Ivana ozvala. „Po půl roce se stal zázrak a přišly mi peníze na účet. Přesně 1363, 51 Kč bez vysvětlení a bez omluvy. Rozdíl k plné částce na vrácení je tedy 76, 49 Kč,“ pochlubila se Ivana Miňhová.
„Moc vám děkuji a obdivuji vaši práci pro nás malé lidi. Mám velikou radost a jsem nesmírně ráda, že jsem se rozhodla vám napsat a poprosit vás o pomoc. Říkala jsem si, že za zkoušku nic nedám, a ono se to podařilo,“ řekla. Teď už šťastná seniorka prý bude dávat pozor, odkud bude další zboží objednávat…
Hokejový agent Tomáš (41) se zlobí: Parní trouba mi zničila luxusní kuchyň! Výrobce škodu platit nechce

Jak „šel čas“ s kalhotkami
„Objednala jsem si kalhotky ve velikosti 4XL a dorazily úplně jiné. A tím myslím, že to byla velikost S a střih se také neshodoval. Chtěla jsem proto zboží vrátit a požadovala peníze zpět,“ popisuje paní Ivana. „Neustále mi říkali, že nemohou vrátit celou částku, že mi nabízí tolik a tolik procent, protože je drahé poštovné, protože manipulační poplatky a tak dále,“ vypočítává. Seniorka ale stále trvala na svém a chtěla zpět 1440 Kč, tedy částku, kterou zaplatila za balíček. Když se e-shop neměl k vrácení peněz, sepsala svoje trable Ombudsmanovi Blesku.
Ombudsman Blesku: Nekupujte od neznámých a neprověřených!
K případu, který vyšel minulý týden, se vyjadřoval Ombudsman Blesku Mgr. Lukáš Zelený: „Paní Miňhová pravděpodobně nakoupila na webové stránce, jejíž internetová doména byla podle údajů z celosvětové veřejné databáze obsahující informace o vlastnících doménových jmen zaregistrována teprve před jedním rokem a jejímž držitelem je čínská společnost.“
„Jako provozovatel webové stránky není uveden nikdo, stránka je tedy zcela anonymní, a proto není zřejmé, s kým paní Miňhová uzavřela kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva. Navíc jsem e-mailovou adresu swcs018@gmail.com dohledal na webové stránce varující před internetovými prodejními podvody, kde už jiní spotřebitelé popsali svou negativní zkušenost,“ doplnil Lukáš Zelený.

Ombudsman Blesku také radil, že pro paní Miňhovou bude nejlepší se pokusit s e-shopem jakkoliv dohodnout. „Před využitím jakéhokoliv e-shopu či online tržiště a zaplacením kupní ceny každému doporučuji, aby si zjistil podstatné informace. To znamená, zda se jedná o e-shop nebo online tržiště, kdo je provozovatelem webové stránky, zda je možné zakoupené zboží vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet. Nezbytné je prověřit si e-shop i prodejce, a to například na mnohých recenzních portálech,“ apeluje na čtenáře Blesku Mgr. Lukáš Zelený.
POTŘEBUJETE POMOC ČI RADU OMBUDSMANA BLESKU?
NAPIŠTE NÁM SVÉ PŘÍBĚHY
Na adresu redakce: Blesk OMBUDSMAN, náměstí Marie Schmolkové 3493/1, 100 00 Praha 10 – Strašnice nebo na e-mailovou adresu: ombudsman@cncenter.cz Nezapomeňte připsat také svoje telefonní číslo.
Podmínkou je zveřejnění vašeho příběhu v deníku Blesk a reportáže na Blesk.cz!
Prosíme čtenáře, aby nám nezasílali originály dokumentů – vzhledem k množství je nemůžeme vracet. Upozorňujeme na to, že jednotlivé příběhy redakce sama vybírá dle uvážení.
Policisté zatkli skupinu cizinců, kteří se vydávali za falešného policistu a bankéře. Policie České republiky