Strategie volajících se změnila. Tvrdí, že volají kvůli průzkumu veřejného mínění. Po získání důvěry operátor nabídne koupi výrobku nebo služby. „Takové volání je zakázanou marketingovou nabídkou,“ zdůrazňuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Telešmejd může člověka zahltit velkým množstvím informací, vyvíjí nátlak a naléhá. Nebo může být milý a spotřebitel tak získá pocit, že je výjimečným zákazníkem. Ideální je naučit se říkat NE a hovor rychle ukončit.

Jak šmejdi útočí na seniory

Psycholožka Romana Mazalová rozebrala metody operátorů. „Jsou to spolehlivé postupy, na které jsou školeni,“ upozornila a vysvětlila použité praktiky:

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.