Soutěž má určit podobu tří stanic a pěti podpěr plánované trati. „Dosud bylo jasné, pouze kudy lanovka povede, jak vysoko nad Vltavou a terénem bude projíždět, ale to, jak bude celá stavba esteticky působit na okolí, zjistíme až nyní. Stále platí, že lanovka je nejrychlejší možný způsob, jak dostatečně kapacitně spojit Prahu 6 s Prahou 8 přes Troju, přestože tento projekt čeká ještě náročná povolovací cesta,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Kruháč v srdci UNESCO? Je to hnus! ozývají se Pražané. Pomůže to cyklistům, uleví to menším ulicím, říká…
Na více než dvoukilometrové dráze město plánuje stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Budou na ní jezdit kabiny s kapacitou 35 osob a v jednom směru má být schopná za hodinu přepravit až 2000 lidí. Jejím cílem je zajistit propojení Prahy 6 a Prahy 8, které jsou sice vzdušnou čarou nedaleko, ale neexistuje mezi nimi přímé spojení a lidé pro cesty mezi nimi musí jezdit přes centrum. V dlouhodobém výhledu pak město plánuje propojení tramvajovou tratí s novým mostem v Troji, to nicméně zřejmě vznikne až za desítky let.