Kupovaný pozemek je nedaleko ulice Pramenná v místě, kde je plánována stanice Depo Písnice. Pro samotnou stavbu potřebuje DPP zhruba dvě třetiny pozemku. Zbylou část pozemku využije při výstavbě. Na pozemku byly původně nelegálně postavené haly. Vlastník je loni nechal odstranit.

Znalecký posudek stanovil cenu pozemku na 29,69 milionu korun. Na tuto částku ale vlastník nepřistoupil. Naopak město na vyšší cenu přistoupí, neboť pozemek potřebuje a při případném vyvlastňování by mohla být cena ještě vyšší. „Znalecký posudek byl zpracován v roce 2017. Vzhledem k vývoji na trhu s nemovitostmi, a nakolik je to pro nás strategický pozemek, tak jsme souhlasili s cenou,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Magistrát a DPP se v minulosti potýkaly s problémy při výkupu pozemků. Například v Krči se nemohly domluvit s vlastníky. Dohoda nakonec byla uzavřena loni. Kvůli výkupům minulé vedení Prahy i DPP zvažovaly založení společného podniku s Pentou. Od záměru nynější vedení města ustoupilo.

Loni byl zahájen geologický průzkum trasy. V první fázi vznikne trasa mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice. Budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan.

Fotogalerie
4 fotografie