Cestující nejprve z povrchu sjedou výtahem do propojovací chodby. Odtud se následně zhruba osm desítek metrů dlouhou chodbou dostanou k výtahům, které je dopraví přímo na nástupiště. Výtahová šachta v domě ve Václavské ulici bude od podlahy suterénu domu hluboká 34 metrů. V současné době dělníci zpevnili injektážemi v místě ústí výtahů dům a zahájili samotné hloubení a vyztužování šachty. Zatím jsou v hloubce dvou metrů.

Druhá, technická šachta se nachází ve Václavské ulici u křižovatky s Trojanovou ulicí. Sloužit bude jako zásobovací a odtěžovací šachta při ražbě přestupní chodby mezi dvojicemi výtahů. „Hloubka jámy bude 35 metrů a aktuálně se nacházíme zhruba v její jedné třetině,“ řekl Radek Kozubík z Hochtiefu.

V technické šachtě vždy dělníci vyhloubí metr horniny a poté stěny vybetonují. V současné chvíli se kope ve vrstvě mírně zvětralých břidlic. „Neobjevují se žádné zásadní anomálie,“ uvedl Kozubík. Šachta by mohla být dokončena v září.

Výtahy až na závěr

Práce na výtazích, které svezou cestující na nástupiště, budou zahájeny jako poslední. Provoz ve stanici neomezí. Pouze bude zabrána část nástupiště nutná pro výstavbu. Staveniště se bude nacházet zhruba v jeho polovině.

Kompletní opravu provádí DPP také na eskalátorech a jejich tubusu směrem na Karlovo náměstí. Sloužit mají cestujícím podle mluvčí DPP Anety Řehkové zhruba od poloviny srpna. DPP tam nejen vyměnil schody, ale opraveno bylo například veškeré technické zařízení, osvětlení nebo obklady. Vstup do metra zde byl uzavřen loni v říjnu.

Fotogalerie
6 fotografií