Po centru Prahy se v minulém měsíci rozšířila provokativní reklama na pivo značky Pražačka z Tradičního pivovaru v Rakovníku. Vnadná blondýna se od roku 2017 také usmívá z pražské tramvaje na kolemjdoucí a Letiště Praha se hemží logem světlého piva. Každému se ale pohled kreslené blondýny nemusí líbit.

Ženy a alkohol

Již v roce 2017 byla reklama nominovaná na anticenu Sexistické prasátečko, kterou pořádá hnutí Nesehnutí: „Reklama podle nás jednoznačně objektifikuje ženy, proto byla do soutěže zařazena. Spojení sexualizovaných ženských těl s alkoholickými nápoji je běžné a především v posledních ročnících jsme si všimli trendu, že právě reklamy na alkoholické nápoje patří k těm nejčastějším reklamám, které objektifikují ženy. Podle našeho názoru by reklama měla být stažena, protože takovéto ponižující zobrazování ženy do veřejného prostoru nepatří,“ prozradila pro Blesk.cz Kristina Kvapilová z hnutí.

Celou záležitostí se zabývala i nezávislá Arbitrážní komise Rady pro reklamu, na kterou se obrátila veřejnost, protože jim vadila reklama umístěná na Letišti Praha. Podle komise však k žádnému přečinu nedošlo, přesto je budoucí regulace reklamy na alkoholické nápoje možná: „Použití motivu, který se tak často stává terčem stížností, je cestou, která proces těsnější regulace může jenom urychlit,“ uvedla Arbitrážní komise RPR pro server deník plus.cz.

Nic se nezmění

Letiště Praha žádné stížnosti zahraničních turistů podle tiskové mluvčí Kateřiny Pavlíková nezaznamenalo. Samotný pivovar nechá vše při starém: „Naše společnost nemá důvod cokoliv měnit ani na logu piva Pražačka ani na rozsahu a umístění současné reklamní kampaně,“ prozradila ředitelka marketingu a komunikace Drahoslava Pittnerová.

Fotogalerie
4 fotografie